به گزارش تابناک سمنان، سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان از تکمیل بیش از 90 درصد کاروان‌های حج امسال این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 13 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، خلیل دل‌پاک اظهار کرد: فراخوان این سازمان برای تکمیل آخرین کاروان تمتع امسال استان سمنان نیز از دیروز اعلان و در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه 9 کاروان این استان کامل تکمیل شده افزود: سهم این استان در حج تمتع امسال با افزایش یک کاروان نسبت به سال‌های قبل به 10 کاروان رسیده است.

سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین فراخوان این سازمان برای تکمیل ظرفیت آخرین کاروان زیارتی استان گفت: در این فراخوان از زائرانی که تا پایان سال 86 ثبت کردند برای تکمیل ظرفیت دعوت شده است.

وی خواستار تسریع زوار در ثبت‌نام‌ها شد و افزود: با توجه به فرآیند آمادگی حجاج و لزوم انجام معاینات کامل پزشکی و شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه انتظار می‌رود که زوار متقاضی هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

دل‌پاک با بیان اینکه اولین کاروان حج امسال کشور 9 مرداد راهی مدینه منوره و مکه مکرمه می‌شوند افزود: آخرین کاروان‌های برگشتی حجاج نیز قرار است که سه و چهار مهرماه به کشور برگردند.

وی از برنامه‌ریزی برای دوره‌های آموزشی ویژه برای حجاج این استان خبر داد و گفت: چندین دوره آموزشی و از جمله دوره‌های امداد و نجات برای زوار هم‌استانی پیش‌بینی شده که حضور در آن‌ها برای حجاج امسال الزامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پیش از این این دوره‌ها برگزار نمی‌شد اضافه کرد: زوار در این دوره‌ها از طریق کارشناسان خبره با شرایط حج و همچنین مسائل مرتبط با امداد و نجات و دیگر ضرورت‌های این سفر آشنا می‌شوند.

برچسب ها: حج تمتع ، کاروان حج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار