همتی خبر داد:
مدیریت بیمارستان سینا سمنان از افتتاح نخستین بیمارستان خصوصی در استان با ایجاد حدود 400 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بعد از عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 18 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر حمیدرضا همتی مدیریت بیمارستان سینا سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از افتتاح نخستین بیمارستان خصوصی استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از بیمارستان سینا حدود4000 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

همتی با بیان اینکه کارهای اولیه این بیمارستان از سال 87 با 8 سهامدار شروع شد، افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم مقدمات فراهم شد و سهامداران به 60 نفر رسیدند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه 13 اسفندماه 88 کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: ساخت بیمارستان در ابتدا با زیربنایی بالغ بر 5 هزار متر مربع و با 32 تخت شروع شد اما در سال 90 در حین ساخت به خاطر نیازهای منطقه تخت های این بیمارستان به 64 تخت ارتقا داده شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 60 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در حال حاضر این بیمارستان 100 سهامدار دارد و منابع مالی آن تماماً توسط بخش خصوصی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت پزشکان سینای سمنان در ادامه تصریح کرد: برای ساخت و تجهیز بیمارستان از بانک ملی تسهیلاتی گرفته شده است لکن قسمت اعظم آن توسط سهامداران تامین شده است.

همتی با اشاره به اینکه درحال حاضر مجموعه بیمارستان ساخته، تجهیز شده و آماده بهره برداری است، گفت: به منظور توسعه آینده بیمارستان دارای 93 تخت احداث شده می باشد که در حال حاضر 64 تخت مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی تخت ها هم در آینده و بر اساس سطح بندی خدمات به چرخه خدمات رسانی بیمارستان وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمارستان سینای سمنان در زمینی به مساحت 5 هزار و 431 مترمربع و با زیربنای 9 هزار و 400 متر مربع در شش طبقه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیریت بیمارستان سینا سمنان با بیان اینکه تمامی بخش ها آماده بهره برداری هستند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه خواهند داد، افزود: این بیمارستان شامل واحدهای پشتیبانی، فیزیوتراپی، اورژانس، آزمایشگاه، تصویر برداری، داروخانه، درمانگاه، بخش های ویژه ، ( ICU، CCU، NiCU ) (30 تخت) ، زنان و زایمان (زایشگاه) آندوسکوپی، بخش های بستری ( زنان، مردان، اطفال) و اتاق عمل می باشد.

همتی با اشاره به اینکه با راه اندازی این بیمارستان فرصت اشتغال زایی حدود 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود، بیان کرد: حداقل 300 نفر به صورت مستقیم در این بیمارستان مشغول به کار خواهند شد.

وی از جذب و به کارگیری 150 پرسنل (در حال حاضر) در این بیمارستان خبر داد و گفت: در فاز اول کار گزینش و بکارگیری 150 نفر اعم از پرستاران، کارشناسان اتاق عمل، کارشناسان بیهوشی، سایر پرسنل درمانی، اداری، پشتیبانی و خدمات انجام شده است.

مدیریت بیمارستان سینا سمنان با بیان اینکه اکثریت نیروها بومی هستند، افزود: در پروسه 3 ماهه جذب؛ (ثبت نام الکترونیکی، مصاحبه علمی و عمومی) گزینش نیروها صورت گرفت.

همتی با بیان اینکه این بیمارستان طبق تعرفه های مصوب کار خواهد کرد، گفت: بیمارستان سینا در حال عقد قرارداد با تمامی بیمه های پایه، بیمه های تکمیلی و صندوق های درمانی بوده و افراد تحت پوشش این بیمه ها می توانند از خدمات بیمارستان استفاده کنند.

وی با اشاره به رعایت تمامی نکات ایمنی در بیمارستان بیان کرد: بیمارستان سینا به منظور رعایت اصول زیست محیطی مجهز به دستگاه امحای زباله بوده و جهت دفع بهداشتی پساب بیمارستانی نیز مجهز به تصفیه خانه است.

به گفته مدیریت بیمارستان سینا سمنان، احداث این بیمارستان با مشارکت جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی با هدف رفاه حال عموم شهروندان و ارتقای سطح سلامت جامعه و جذب نیروهای متخصص راه اندازی می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین این بیمارستان می تواند سبب ماندگاری پزشکان متخصص شده واز مهاجرت مردم به شهرهای اطراف (برای درمان) جلوگیری کند.

همتی اشاره کرد: یکی از اهداف اصلی سهامداران برای سرمایه گذاری خدمت به مردم بوده تا با استفاده از پتانسیل های منطقه بخشی از اهداف حوزه سلامت را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت پزشکان سینای سمنان از اضافه شدن 2 بخش به این بیمارستان در سال های آینده خبر داد و افزود: فضایی برای آنژیوگرافی و سی تی اسکن در این بیمارستان در نظر گرفته شده است که پس از اخذ مجوزهای لازم در آینده به بیمارستان ملحق می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار