مدیرکل پزشکی قانونی سمنان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه آمار خودکشی در استان سمنان نسبت به گذشته 19 درصد افزایش یافته است، گفت: کاهش هفت درصدی نزاع در این استان ثبت شده است.
کد خبر: ۴۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 24 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گستره فعالیت پزشکی قانونی بسیار زیاد است، اظهار داشت: برخلاف تصور عموم که با آوردن نام پزشکی قانونی، اذهانشان به اجساد متمرکز می‌شود، بخش کوچکی از فعالیت‌های پزشکی قانونی مربوط به معاینه اجساد است.

وی افزود: اظهار نظر کارشناسی تصادفات، منازعات، حوادث کار، فرزندخواندگان و ... بخشی از فعالیت کارکنان حوزه پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه آزمایش‌های DNA و تشخیص هویت نیز اخیراً همپای دنیا در کشور ما انجام می‌شود، اظهار داشت: با مستقل شدن آزمایشگاه سم‌شناسی از آزمایشگاه مازندران، تمام آزمایش‌ها از دو هفته گذشته توسط نیروهای استان انجام می‌شود.

نوروزی افزود: آزمایش‌های تخصصی نیاز به دستگاه ویژه دارد که با پیگیری‌های مسؤولان قضایی و اجرایی قول تهیه آن داده شده است.

وی با بیان اینکه مشکل نیرو همواره یکی از بحران‌های حوزه قضایی بوده است، اضافه کرد: کل پست‌های مصوب این اداره کل، 129 نفر و پست‌های دارای تصدی 28 نفر است که با حجم کاری زیاد و نیروی کم مواجه هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از بارزترین اقدامات پزشکی قانونی کاهش آمار خودزنی‌ها بود، اظهار کرد: در بحث تصادفات ساختگی و بحث خودزنی از ابتدای تشکیل پزشکی قانونی وجود داشت که با تلاش انجام‌شده، این آمار کاهش یافته است.

نوروزی با اشاره به اینکه در حادثه تصادف قطار نیز نقش پزشکی قانونی در کاهش آلام مؤثر بود، اظهار داشت: تمام قطعات اجسادی که علی‌رغم حادثه تلخ قطار غیرقابل شناسایی بود، توسط کارکنان احراز هویت و تحویل خانواده‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه عمرانی از سال 87 در سمنان آغاز شده بود، اما مغفول ماند، اظهار کرد: در سال جدید ساختمان آزمایشگاه‌های شاهرود و گرمسار با پیشرفت فیزیکی 90 درصد روبه‌رو است و واحد گرمسار در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به آمار خودکشی‌ها اظهار کرد: آمار خودکشی در استان سمنان نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

نوروزی بیان کرد: در نزاع هفت درصد کاهش، در تصادفات جرحی چهار درصد افزایش، در حوادث منجر به فوت 15 درصد کاهش، در حادثه کار 15 درصد و در تعیین معاینات تخصصی نیز 17 درصد کاهش وجود داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار