سرپرست اداره کل پایانه‌های استان سمنان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان، سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به بهره برداری از ۴۶سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان، گفت: ۱۱ دوربین دیگر تا پایان امسال بهره برداری می شود.
کد خبر: ۴۴۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 24 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، احسان منصورکیایی ضمن اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر با بیان اینکه همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر موج جدیدی از سفرها در کشور آغاز می شود، افزود: در این میان استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، نزدیکی به تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استان های تهران، قم، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، گلستان و دارا بودن سهم عمده کریدور تهران- مشهد (بزرگراه ثامن الحجج (ع)، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به بالابودن آمار تلفات و تصادفات جاده ای در کشور افزود: این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسئولان کشوری و استانی را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این مسئله طلب می کند.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره لزوم برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد تصریح کرد: مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد و در این میان استفاده از سامانه های حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روانسازی جریان ترافیک و... می‌شود.

منصورکیایی ضمن یادآوری اینکه ۴۶سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: با نصب این سامانه ها انتظار می رود، میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف سرعت مجاز در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه عملیات شناسایی رانندگان وسایل نقلیه متخلف در کمترین زمان، یکی از امکانات این دوربین های هوشمند در محور اصلی استان سمنان است، افزود : ۱۱ عدد دوربین ثبت تخلف دیگر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ضمن اشاره به انجام تدابیر لازم به منظور فراهم کردن سفری مطلوب و ایمن برای هموطنان تصریح کرد: ۵۰ دستگاه تردد شمار برخط در تمام محورهای مهم و کلیدی استان اطلاعات لحظه ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک سبک و سنگین را در استان ثبت می کنند.

منصورکیایی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، افزود: برنامه ریزی و مدیریت سفر، استفاده بهینه مسافران از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راه های استان ، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکارهای سودمند در کاهش تصادفات به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به معرفی سامانه ۱۴۱ که یکی از کاملترین و مجهزترین خدمات برای مدیریت سفر هموطنان است، افزود: سامانه جامع ۱۴۱ با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راه ها در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه جامع ۱۴۱ از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده ها ، محدودیتهای تردد درمحورها، مسافتهای بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان همچنین افزود: مسافران می توانند با مراجعه به وب سایت ۱۴۱ به آدرس www.۱۴۱.ir از امکاناتی نظیر نمایش عکس های متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به حداکثر پنج دقیقه قبل، نمایش آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاه های ترددشماری برخط بر روی نقشه شماتیک، ارائه مسیر و مسافت بهینه با امکان انتخاب مسیر پیشنهادی دوم، انتخاب مسیر از شهرهای بین راهی و مشاهده امکانات بین راهی از قبیل پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی ورفاهی و ... بهره مند شوند.

برچسب ها: ثبت ، تخلف ، دوربین پلیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار