استاندار:
استاندار سمنان گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان برای تامین آب واحدهای صنعتی و تولیدی مهم ترین دغدغه مسوولان این استان در سال جاری است.
کد خبر: ۴۴۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 24 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حجم سرمایه گذاری های اقتصاد در دولت یازدهم در سمنان بسیار قابل توجه است و برای عملیاتی شدن این برنامه های تامین زیرساخت ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهارداشت : در 2 سال گذشته بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی با بخش خصوصی در سمنان منعقد شد که برای عملیاتی کردن آن تامین آب واحدهای صنعتی ضروریست.

وی خاطرنشان کرد : تامین و تولید آب باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد و مسوولان استانی ، با جدیت تمام به دنبال انتقال آب خزر به سمنان بودند.

استاندار سمنان با بیان این که منابع زیر زمینی آب استان 143 میلیون متر مکعب کمبود دارد، یادآور شد : مهم ترین دلیل این امر حفاری بی رویه چاه به دلیل خشکسالی اخیر است.
خباز تصریح کرد : حفر بی رویه چاه و برداشت فراوان از آن ها باعث شده تا تراز برداشت و واریز در منابع آبی زیر زمینی استان به شدت به هم بخورد و امروز شاهد دشت های بی آب باشیم.

خباز در رابطه با سیاست های مسوولان استانی در زمینه مقابله با برداشت بی رویه و سوء استفاده از منابع آبی، افزود : اعمال مدیریت و نظارت دقیق، صحیح و همه جانبه بر منابع آب و جلوگیری از قانون شکنی برخی افراد ناآگاه و سودجو برای اجرای سیاست ها و اهداف راهبردی نظام و احقاق حقوق عموم مردم نیازمند هم افزایی همکاری و هماهنگی مسئولان قضایی با ماموران و کارکنان مربوط در صنعت آب کشور و استان است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف و صرفه جویی آب در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی، خواستار پیگیری مسئولان جهاد کشاورزی برای تجهیز باغات و مزارع به سامانه آبیاری نوین شد.

میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
برچسب ها: انتقال آب ، خزر ، سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار