یک فعال فرهنگی- اجتماعی:
یک فعال فرهنگی- اجتماعی گفت: هدف سند ۲۰۳۰ تربیت افرادی سکولار بوده و امروز باید دید آیا 2030 فکری در ذهن برنامه‌ریزان هم حذف شده است یا خیر؟
کد خبر: ۴۴۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 25 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدعلی یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره لغو اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست رئیس‌جمهور اجرای سند ۲۰۳۰ را رد کرد و رد سند 2030 بازگشت به نقطه آغاز است.

وی ادامه داد: لغو این سند برای جلوگیری از انحراف برنامه‌ریزی شده در حوزه آموزشی کشور بود؛ اما آیا 2030 فکری در ذهن برنامه‌ریزان هم حذف شده است؟

مدیر اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه هدف سند ۲۰۳۰ تربیت افرادی سکولار است که با نظم خودساخته جهان لیبرال هماهنگ و هم‌آوا شوند، افزود: وقتی کسانی که دغدغه فرهنگ انقلابی و اسلامی را ندارند، در مسند مدیریت‌های کلان قرار گیرند، چنین هدفی را خواسته یا ناخواسته دنبال خواهند کرد.

یوسفیان ادامه داد: بی‌توجهی به فرهنگ دینی از سویی و سیطره تفکر مادی و بریده از وحی مندرج در تفکر غربی در بیشتر نظامات کشور ازجمله نظام آموزشی از سوی دیگر بستر تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ بود.

وی با بیان اینکه مدیران باید به کارآمدی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باور داشته باشند، اضافه کرد: همه باید زمینه‌های تحقق این سندرا فراهم سازند؛ در غیر این صورت بدون امضای سندهایی نظیر 2030، اجراکننده آن خواهیم بود.

این فعال فرهنگی- اجتماعیتأکید کرد: تمام دانستن موضوع سند ۲۰۳۰ و رها کردن نقد و نظارت حکایت رهاکنندگان تنگه احد خواهد بود که کار نیمه‌تمام را تمام‌شده تصور کردند.

یوسفیان با اشاره به اینکه ما از کسی برای لغو سند 2030 تشکر نمی‌کنیم، تصریح کرد: مدیران به وظیفه‌شان آن هم دیرهنگام عمل کردند.

وی با بیان اینکه تشکر ما زمانی خواهد بود که احساس کنیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اعتقاد و جدیت در مسیر عملیاتی شدن است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از محتوایی ارزشی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار