مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق:
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق گفت: این منطقه با کسب حدنصاب امتیازهای شاخص مدیریت انرژی، توانست در میان مناطق دوازده‌گانه کشور، رتبه دوم را به دست آورد.
کد خبر: ۴۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 25 June 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه شمال شرق، قاسم عربیارمحمدی بابیان اینکه مقایسه ایران با کشورهای دنیا ازنظر شاخص‌های کلان انرژی نشان می‌دهد که متأسفانه در رتبه مناسبی قرار ندارد، ابراز کرد: اتکا به روش‌های سنتی، عدم‌اصلاح و نوسازی ساختار قدیمی، فراوانی و ارزان بودن قیمت سوخت و منابع فسیلی، ضعف فرهنگ بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی، عدم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مناسب، عدم آگاهی و آشنا نبودن غالب افراد با مدیریت بهره‌وری و بهینه‌ساز از عمده مشکلات این راه پرفرازونشیب است.

کراپ‌شده - قاسم عرب‌یارمحمدی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال‌شرق

وی با اشاره به هزینه‌های گزاف روند مصرف نادرست و اتلاف غیرمنطقی و نامعقول انرژی برای کشور اضافه کرد: ارتقا فرهنگ مصرف و ایجاد بسترهای قانونی، تبلیغات صحیح، توسعه مطالعات علمی و تحقیقاتی، تثبیت قوانین، تدوین استانداردها و... می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با این پدیده موردبررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی منطقه شمال شرق، گفت: نصب پانل‌های خورشیدی برای تأمین برق موردنیاز ایستگاه کاتدیک حفاظت از زنگ، جایگزینی کالاهای غیراستاندارد با تجهیزات دارای برچسب انرژی «اِی»، استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای، جایگزینی آب خام بجای آب شرب در آبیاری فضای سبز، رصد میزان مصرف انرژی در تأسیسات و مراکز انتقال منطقه و... بخشی از عملکرد این کمیته برای کسب این موفقیت است.

عرب‌یارمحمدی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک برنامه‌ریزی لازم برای استقرار سیستم مدیریت انرژی «ای زو ۵۰هزار و یک» در دستور کار قرار دارد که امید است با استقرار آن شاهد بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی باشیم لیکن با عنایت به تصمیم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در خصوص استقرار سیستم مدیریت انرژی مذکور، منطقه شمال شرق در راستای تأکید بر اهداف محیط‌زیستی خود گام برداشت.

وی افزود: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت انرژی را برای تدوین و ایجاد یک خط‌مشی انرژی، تدوین اهداف خرد و کلان و طرح‌های اقدام مربوط به آن را مشخص می‌کند که دربردارنده الزامات قانونی و اطلاعات مربوط به مصارف انرژی است از سوی دیگر هدف از تدوین و استقرار «ای زو ۵۰هزار و یک» توانمندسازی سازمان‌ برای استقرار سیستم‌ها و فرآیندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی، شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی است که اجرای این استاندارد به‌منظور هدایت سازمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، هزینه انرژی و دیگر موارد تأثیرگذار بر محیط‌زیست از طریق مدیریت نظام‌مند انرژی محسوب می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق با اشاره به اینکه استاندارد ایزو در تمامی سازمان‌ها صرف‌نظر از نوع، اندازه، شرایط جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد، تصریح کرد: استقرار موفقیت‌آمیز این استاندارد بستگی به اهتمام، تلاش و همراهی در تمام سطوح و فعالیت‌های همکاران مستقر در تأسیسات و مراکز انتقال منطقه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار