رئیس پلیس فتا استان سمنان:
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان درآستانه عید سعید فطر نسبت به ترفندهای کلاهبرداری و پیامک‌های جمع آوری فطریه مراقب باشند.
کد خبر: ۴۴۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 25 June 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پلیس فتا استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی کاشان از ترفند جدید کلاهبرداران نسبت به دریافت فطریه ماه رمضان خبر داد و ابراز داشت:با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک های مردمی و خیرخواهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را می‌دهد و این در حالی است که مجوزهای لازم برای این منظور را ندارند.

پلیس فتا

وی افزود: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک و با معرفی درگاه های جعلی و تماس و پیام های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تاکید بر اینکه کاربران باید مراقب این گونه فراخوان‌ها باشند، افزود:‌ کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های رسمی اعلام می شود، واریز و از پرداخت هر گونه فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

صادقی کاشان ادامه داد:‌ شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌ بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود کنند دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه اس. اس. آی را نادیده نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار