رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : پسته دامغان نیازمند توجه مسوولان و تسهیل در روند گمرکی برای صادرات به خارج از کشور است.
کد خبر: ۴۴۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 25 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، سیدحسن میرعماد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین تفاهم نامه اقتصادی به منظور حمایت از صادرات غیر نفتی با پسته کاران دامغان در سال گذشته منعقد شد.

وی اظهارداشت : تفاهم نامه بین شرکت هامون برگ و فتح الله هوشمند باغدار و تولیدکننده پسته با نظارت سازمان جهادکشاورزی استان برای صادرات محصولات راهبردی در سال 95 از اقدامات ارزشمند برای تامین محصولات کشاورزی است.

وی تامین پسته مطابق با شرایط استاندارد و رایج را از موضوعات این تفاهم نامه ذکر و اضافه کرد : در صورت نیاز خریدار و آمادگی فروشنده، حجم تفاهم نامه تا سقف 2 هزار تن قابل افزایش است که نظارت بر اجرای تعهدات موضوع تفاهم نامه به عهده سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد : همچنین تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان به منظور تقویت و توسعه صادرات بخش کشاورزی آمادگی خود را برای ارائه محصولات صادراتی با کیفیت از جمله سیب، انار، انگور، مرغ و تخم مرغ را اعلام کرده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان تصریح کرد : سال گذشته بیش از 6 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 16 میلیون دلار از استان سمنان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

میرعماد بهره‌گیری از نظرات نخبگان و صاحبنظران در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی را خواستار شد و گفت: اجرای طرح خوشه پسته و تنقلات بهترین طرح راهبردی برای توسعه شهرستان دامغان است.

وی اضافه کرد : انجمن حمایت از پسته کاران برای پیگیری رشد و توسعه منطقه در تمامی ابعاد و زمینه ها باید به دنبال طرح و کارهای پژوهشی باشد.
وی بهره گیری از نظرات نخبگان و صاحب نظران را در راستای رشد و توسعه دامغان ضروری دانست و افزود : انجمن توسعه مردمی دامغان که از ظرفیت این نخبگان بهره می برد باید بتوانند با ارایه طرح و برنامه در رشد و توسعه شهرستان سهیم قابل توجهی داشته باشد.

سالانه بیش از 25 هزار تن پسته از 30 هزار هکتار اراضی شهرستان دامغان برداشت می شود.

43 هزار بهره بردار حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان سالانه یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار