کد خبر: ۴۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 25 June 2017
مردمی که خودشان کنار گنج هستند اما در رنج زندگی می‌کنند، آب خوزستان برای کشاورزی دیگر استانها انتقال داده می‌شود، اما متأسفانه مردم بیشتر شهرهای این استان از نداشتن آب در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

استان خوزستان دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاصی از قبیل منابع نفت و گاز‌، کشاورزی، صنعت توریسم و گردشگری، رودخانه‌های پرآب کارون، کرخه‌، دز‌، دسترسی به آب‌های آزاد و بین المللی، همجواری خوزستان با بازارهای مصرف جهانی است که این ظرفیت‌ها در کمتر استانی از کشور مشاهده می‌شود.

اما متأسفانه مردم شهرهای مختلف این استان این روزها در هوای گرم بالای 50 درجه علاوه بر قطعی مکرر برق با نبود آب شرب نیز مواجه هستند.

مردمی که خودشان کنار گنج هستند اما در رنج زندگی می‌کنند، آب خوزستان برای کشاورزی دیگر استان‌ها انتقال داده می‌شود، اما متأسفانه مردم بیشتر شهرهای این استان از نداشتن آب در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

مشکلات آب شرب همه مردم را اذیت کرده است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: وضعیت نامناسب آب شرب خوزستان همه مردم و مسئولان استانی و شهرستانی را اذیت کرده است. ما انتظار داریم دولت و وزارت نیرو هرچه سریع‌تر برای رفع مشکل آب شرب روستایی استان خوزستان دست به‌کار شود.

وی گفت: خدمتی که  استان خوزستان به کشور و نظام دارد هیچ استان دیگری ندارد، خوزستان مستحق بسیج عمومی و نگاه ملی و خدمتی مضاعف است که برای رفع مشکلات مردم خوزستان باید انجام شود.

 نوری افزود: مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که توسط دولت و مسئولان با توجه به ظرفیت‌های فراوان خوزستان برای رفع مشکلات اساسی این استان توجه خاصی صورت گیرد.

آبرسانی با تانکر برای مردم روستا

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از روستاهای حوزه انتخابیه‌ام در گرمای بالای 50 درجه آب شرب ندارند و علی‌رغم دستور وزیر نیرو اقدامی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان امر صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه به این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: قطعی آب در این مناطق نه به‌خاطر نبود آب بلکه به‌خاطر شکستگی لوله‌ها است و مشکل کار با 20 کیلومتر لوله‌کشی حل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: مردم این مناطق ماه رمضان امسال را در گرمای بالای 50 درجه با قطعی آب سر کردند و با وجود پیگیری‌های انجام‌شده هنوز اقدامی برای رفع مشکلات لوله‌های آب این روستاها انجام نشده است.

مردم خوزستان کنار گنج هستند اما در رنج زندگی می‌کنند

یک شهروند شوشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوش اظهار داشت: متأسفانه استان خوزستان با داشتن چندین سد و رودخانه اما هنوز بیشتر مردم شهرهای مختلف این استان آب شرب ندارند و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

وی گفت: آب خوزستان را برای کشاورزی دیگر استان‌ها انتقال می‌دهند اما مردم خود خوزستان هنوز آب آشامیدنی ندارد، این ظلم بزرگی است در حق مردم خوزستان، اما متأسفانه مسئولان دولتی و نمایندگان فقط شعار می‌دهند و در عمل هیچ گونه کار مفیدی در این رابطه انجام نشده است.

این شهروند شوشی تصریح کرد: نمی‌دانم تا چه‌زمانی باید مردم شریف خوزستان وعده‌های پوچ مسئولان را گوش دهند؟

وی یادآورشد: این روزها مردم شهرستان شوش و دیگر شهرهای خوزستان با کمبود آب شرب مواجه هستند، موضوعی که در این گرما و با توجه به روزه‌دار بودن مردم پررنگ‌تر می‌شود. مردم با بشکه و تانکر آب شرب مورد نیازشان را تهیه می‌کنند، مردم خوزستان کنار گنج با رنج زندگی کنند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آبرسانی ، شوش ، خوزستان ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار