نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان گفت: امسال 9 هزار و 308 نفر از استان داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 02 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، پرویز ملک زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع در هر پنج گروه در شهرستان سمنان 3 هزار و 404 نفر، در شاهرود سه هزار و 588 نفر، در دامغان هزار و 271 نفر و در گرمسار هزار و 45 داوطلب شرکت در آزمون سراسری در استان سمنان هستند.

وی ادامه داد: آزمون سراسری ورود به دانشگاه در سال 96 پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیر در 4 حوزه اصلی شامل دانشگاه سراسری سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه پیام نور گرمسار و دانشگاه سراسری دامغان برگزار می شود.

ملک زاده یادآور شد: نسبت داوطلبان خانم به آقا در کنکور سراسری ورود به دانشگاه های امسال در کشور 60 به 40 درصد است و این نسبت در حوزه دانشگاه سمنان شامل 63 درصد خانم ها و 37 درصد آقایان است.

** کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از امروز توزیع می شود
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز یکشنبه 11 تیر توزیع می شود و داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 14 تیرماه می توانند به پیگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و پرینت کارت خود را دریافت کنند.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان افزود: با توجه به اینکه آزمون سراسری سال 96 برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه به طور جداگانه برگزار می شود و هر کدام از داوطلبان در صورت شرکت در یک، دو یا سه گروه آزمایشی، باید کارت ورود به جلسه آزمون خود را جداگانه دریافت کنند.

آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر نیز عصر پنجشنبه 15 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر جمعه 16 تیر برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش ، برای شرکت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت نام کرده اند و در نهایت برای یک میلیون و 93 هزار و 197 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد، 657 هزار و 613 کارت برای داوطلبان زن و 435 هزار و 584 کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.

استان سمنان بیش از 45 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از 118 هزار دانشجو دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 6 و بالاتر از متوسط کشور است.
برچسب ها: آموزش ، کنکور ، داوطلبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار