استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: امروز ، بودن بر موضع دانش در این استان زبانزد عام و خاص است ؛برخورداری از حدود 40 تا 45 مرکز آموزش عالی، بالغ بر 1200 نفر دارای مدرک دکترا و 110هزار دانشجو در دانشگاه های این استان سرمایه ی ارزشمندی برای استان ایجاد کرده که در مسیر توسعه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 02 July 2017
به گزارش تابناک استاندار سیستان و بلوچستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان  گفت: امروز ،بودن بر موضع دانش در این استان زبانزد عام و خاص است ؛برخورداری از حدود 40 تا 45 مرکز آموزش عالی ، بالغ بر 1200 نفر دارای مدرک دکترا و 110هزار دانشجو در دانشگاه های این استان سرمایه ی ارزشمندی برای استان ایجاد کرده که در مسیر توسعه قرار گرفته است.
علی اوسط هاشمی عنوان کرد: سیاست توسعه دریا محور بر پایه دانش بنیان در این استان یک ضرورت است و بر همین اساس باید طرح جامع توسعه استان بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای نسل جدید تعریف شود  .
وی افزود : در تدوین سند آمایش سرزمین استان باید پتانسیل های بکر چون دریا با همه ی قابلیت هایش و ساحل بسیار زیبا و همچنین  1600 کیلومتر مرز خشکی ، آبی  و دریایی این استان با کشورهای برخوردار از بازار قوی و مشترکات فرهنگی بعنوان یک سرمایه گرانبها مورد توجه باشد.
هاشمی با بیان این مطلب که با وجود برخورداری از دروازه های متعدد آبی، زمینی و دریایی می توان روابط مان را به شکل منطقه ای توسعه بدهیم  افزود : باید مطالعات توسعه برای استان که بصورت پراکنده  همچون طرح توسعه سواحل مکران ، طرح آمایش سرزمین و همچنین طرحهای توسعه ای که در بخش های مختلف انجام می شود در قالب برخورداری از جامعیت و نگاه نو با هدف قامت منطقه ای و نقش پایدار ملی تدوین و عملی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : در صورت حمایت استان در این بخش از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور  می توانیم یک مدل و الگویی نو برای توسعه در این استان بکر طراحی کنیم و به یک توسعه همه جانبه ، پایدار و متوازن دست یابیم در غیر این صورت هر بخشی برای خودش طرح و ایده ای خواهد داشت که از مطلوب فاصله دارد. 
وی بیان کرد : توسعه حمل و نقل ترکیبی در استان از اهداف محوری دولت تدبیر و امید بوده که  بصورت جدی مورد توجه قرار گرفته است که در همین رابطه بزرگترین پایانه مسافربری در چابهار راه اندازی شده و همچنین توسعه فرودگاهها و ایرلاین ها نیز  بخشی انجام شده و یا در حال اجراست.
هاشمی تاکید کرد : فقدان خطوط کشتیرانی تجاری به وسعت آبهای آزاد تا تانزانیا نشان می دهد که ما هنوز از نظر توسعه به آن سطح از معرفت و عقلانیت کامل در راستای نیازهای ملی نایل نشده ایم که خود  ناشی از خلاء  و ضعف جدی در برنامه است .
وی افزود : همانطور که فرمودید ما پول نداریم اما تفکر و دانش داریم ؛بنابراین انتظار هست که گردش دانش با هدف برجسته سازی نقش ها و با بکارگیری جوان پذیری مورد عنایت قرار بگیرد.
هاشمی تاکید کرد:  سیستان و بلوچستان را پایلوت توسعه کشور انتخاب کنید؛ زیر ساخت های استان در زمینه های مختلف علیرغم بی توجهی های دوران گذشته در این دولت مورد توجه قرار گرفت . 
رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود : ساخت نیروگاه با تولید حدود 700 مگابایت  برق کلنگ زنی شده و  ایحاد یک نیروگاه 500 مگابایت نیر در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد موافقت قرار گرفت که تقریبا 100 مگابایت بیش از آنچه که در طول تاریخ استان ایجاد شده در همین دوره ایجاد خواهد شد.
وی گفت : انتقال خط لوله گاز از ایرانشهر به زاهدان  و افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار از ۲/۵ میلیون تن به ۸/۵ میلیون تن برای پهلوگیری کشتی های پهن پیکر به برکت برجام از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
شما فقط دلخوش همین اعداد و ارقام باش
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
چقدر تو بی.. هستی آخه.این چه طرز حرف زدنه مرد یا زن ناحسابی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار