15 تا 17 تیرماه
به گزارش تابناک سمنان، رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام از پانزدهم تا هفدهم تیرماه در شهر نمونه گردشگری بسطام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 03 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا حسنی بااعلام این خبر افزود:مراسم افتتاحیه این جشنواره پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه ساعت 21 در سالن ورزشی شهید چمران شهر بسطام برگزار می شود.

رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرودتصریح کرد: این جشنواره از پانزدهم تا هفدهم تیرماه هر شب از ساعت 20.30 تا 23 برگزار می‌شود.

حسنی افزود: بسطام درکنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، دارای باغات مثمر زردآلو در انواع مختلف است و همه ساله در فصل تابستان این جشنواره با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، شکرگزاری و معرفی قابلیت های گردشگری بسطام برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای مراسم آئینی، موسیقی سنتی، حضور هنرمندان برجسته کشوری، برپایی غرفه عرضه زردآلو، صنایع دستی و غرفه کارشناسان جهادکشاورزی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام به همت شهرداری و شورای شهر نمونه گردشگری بسطام با مشارکت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهادکشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، 28گونه زردآلو در بسطام برداشت می‌شود و بیشترین انواع آن زردآلوی رجبعلی، قوامی، جعفری، خیره ای و دانشکده ای است.

شهر بسطام در6کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده وآب و هوایی مطبوع در تابستان و سرد در زمستان دارد. باغات زردآلو سراسر این شهر را احاطه کرده‌ است.

این شهر دارای آثار تاریخی شناخته شده از جمله مجموعه تاریخی بسطام، برج کاشانه، امامزاده محمد و ... است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار