فرماندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، فرماندار شهرستان سمنان گفت: تعداد ازدواج‌ها در سمنان کاهش پیدا کرده است و آموزش پیش از ازدواج در مدارس در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 04 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، عباس دانایی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سمنان که در سالن اجتماعات فرمانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شبکه ارتباط آموزشی زوج‌های جوان اظهار کرد: در جلسه‌ای که در این‌ ارتباط تشکیل شد، شهرستان سمنان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مکان ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج نقاط مختلف مورد بازدید قرار گرفت، افزود: مرکز آموزشی حقوق شهروندی شهرداری سمنان به‌عنوان مرکز جامع خانواده و آموزش‌های قبل از ازدواج در نظر گرفته و مقرر شده است تا مبلغ دو میلیارد تومان برای شروع این طرح اختصاص دهند.

فرماندار سمنان بیان کرد: ایجاد این مرکز جامع کار ویژه‌ و اقدامی خاص برای شهرستان سمنان است.

دانایی با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در راستای اجرای این طرح اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط فرهنگی و اجتماعی مانند دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و آموزش و پرورش می‌توانند حرکتی منسجم داشته باشند که موجب تحقق این هدف شود.

وی با اشاره به اینکه یکپارچگی و انسجام برای اجرایی شدن هر چه بهتر در این طرح موجب نتیجه‌گیری مطلوب می‌شود، اظهار داشت: در استان سمنان تعداد ازدواج‌ها کاهش پیدا کرده است و از حیث ازدواج در رتبه سی‌ام کشور هستیم.

فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در بحث طلاق نیز رتبه سی‌ام کشور را دارد، اظهار کرد: در بحث کاهش طلاق باید کار بیشتری صورت گیرد و در ازدواج نیز باید دنبال تقویت این امر بود.

دانایی با بیان اینکه مرکز جامع ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج یک کار نو و جدیدی در کشور است، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها باید برای اجرایی شدن این طرح بهره گرفت.

وی افزود: از ظرفیت آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت و تنها نباید به یک مرکز بسنده کرد و آموزش در مدارس نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار