واردات میوه گرمسیری "آووکادو" در کنار میوه های آناناس، نارگیل، انبه و موز آزاد و به لیست ۴ موردی میوه‌های وارداتی مجاز اضافه شد.
کد خبر: ۴۵۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹ 10 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، سیدجمال مدرسی مدیر کل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزیبا ارسال نامه ای به علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با موضوعدرخواست مجوز واردات آووکادو از کشور کنیا آزاد بودن واردات این محصول را به صورت رسمی اعلام کرد.

پیش از اینوزارت جهاد کشاورزی بار ها اعلام کرده بود که تنها واردات ۴ میوه آناناس، نارگیل، انبه و موز به کشور آزاد است.

در این نامه آمده است: با عنایت به درخواست آقای"ع" به شماره ۹۶/۰۰۱۳۱ مورخ ۱۳۹۶/۳/۲۵ پیوست در خصوص صدور مجوز واردات ۲۰۰۰ کیلوگرم آووکادو از کشور کنیا، به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه میوه مذکور جزء محصولات استکه تولید داخل ندارد، فلذا جهت جلوگیری از مراجعه مکرر متقاضیان درخواست واردات محصول فوق می‌توانند با مراجعه به آن سازمان با رعایت کلیه شرایط قرنطینه گواهی و بهداشتی نسبت به واردات کالای مذکور اقدام نمایند و واردات کالای فوق‌الذکر نیازی به اخذ مجوز از این دفتر ندارد و بلامانع است.

بنا براین گزارش علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر صادرات و وارداتنیز با ارسال نامه ای به معقولیمدیرکلمرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیرو نامه شماره ۹۳/۲۱۰/۱۱۸۱ مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۱، ضمن ارسال تصویرنامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۴۱۵ مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ وزارت جهاد کشاورزی به آگاهی می‌رساند:واردات آووکادو منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای گیاهی و بهداشتی استو نیاز به مجوز موردی ندارد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آووکادو ، واردات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار