رئیس ستاد ساماندهی متکدیان سمنان خبر داد
رئیس ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان سمنان از جمع‌آوری ۳۰ متکدی شامل سه زن و ۲۷ پسر کودک و نوجوان از معابر عمومی سمنان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 15 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، سیدعباس دانایی با بیان اینکه با مشارکت و حمایت‌های مردمی می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی در جهت شناسایی مناطق آسیب‌خیز استفاده کرد و در برطرف کردن ناهنجاری‌ها اقدامات مؤثری انجام داد، بیان داشت: ساماندهی متکدیان بر عهده یک دستگاه و نهاد خاص نیست و نیاز به اراده جمعی و مشارکت مردم و همه دستگاه‌ها دارد.

وی در تشریح جزئیات جمع‌آوری متکدیان شهر سمنان اظهار کرد: شهرداری سمنان و دستگاه‌های عضو ستاد جمع‌آوری متکدیان شهرستان با همکاری مأموران انتظامی با اجرای طرح مبارزه با متکدیان، ۳۰ متکدی شامل سه زن و ۲۷ پسر کودک و نوجوان را از معابر عمومی جمع‌آوری کردند.

فرماندار سمنان به‌ ضرورت حساس کردن آحاد جامعه نسبت به پدیده تکدی‌گری و آسیب‌های آن از طریق آموزش‌های لازم با همکاری رسانه‌ها، رسانه ملی و نهادهای تبلیغی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های خیران و مؤسسات فعال در این حوزه‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

دانایی بیان داشت: به علت آنکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود، این افراد پس از شناسایی باید تعهد دهند که دیگر اقدام به تکدی‌گری در خیابان‌ها و معابر شهری نمی‌کنند و چنانچه نیازمند تشخیص داده شوند، به نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد معرفی‌ شده و باید زیرپوشش قرار گیرند؛ این در حالی است که چنانچه همکاری آن‌ها با باندهای سوءاستفاده‌کننده محرز شود، با آن‌ها برخوردهای قانونی و قضایی خواهد شد.

وی افزود: از این ۲۷ کودک و نوجوان، 14 نفر اتباع افغانستانی و مابقی ایرانی هستند که با اخذ تعهد از والدین به‌صورت موقت آزاد شدند و پرونده آن‌ها پس از تکمیل شدن تحویل مراجع قضایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار