رئیس دانشگاه دامغان خبر داد:
رئیس دانشگاه دامغان با اشاره به کسب رتبه هفدهم آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه دولتی و غیر دولتی کشور گفت: این دانشگاه ۵۸ آزمایشگاه دارد.
کد خبر: ۴۶۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 15 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، عبدالعلی بصیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمایشگاه دانشگاه دامغان که عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی، فناوری و راهبردی ریاست جمهوری است در سال ۹۴ و در بین ۱۲۰ دانشگاه دولتی و غیر دولتی کشور رتبه بیستم را کسب کرد اما اکنون در بین ۲۰۰ دانشگاه کشور به رتبه هفدهم ارتقا پیدا کرده است.

عبدالعلی بصیری رئیس دانشگاه دامغان - کراپ‌شده

وی اضافه کرد: دانشگاه دامغان دارای ۵۸ آزمایشگاه، ۱۸ کارگاه، سه سایت، یک خانه ریاضی و یک لابراتور زبان است که سال گذشته برای حمایت و تجهیز آزمایشگاه مرکزی خود چهار میلیارد ریال اعتبار توسط معاونت علمی، فناوری و راهبردی ریاست جمهوری جذب کرد.

رئیس دانشگاه دامغان با اشاره به اجرای پنج طرح پژوهشی دانشگاه با ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در زمینه ریاضی، فیزیک و زیست شناسی، یادآور شد: در سال ۹۴ میزان اعتبار اختصاص داده شده به بحث این امر رقمی حدود یک میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته دو برابر شد.

بصیری تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه دامغان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را یک هزار نفر ذکر کرد و اضافه کرد: بر اساس رتبه بندی سطح کشور این دانشگاه در بحث تحقیقات و پژوهش جایگاه ۳۴ را به خود اختصاص داده است.

وی به کسب رتبه دوم دانشگاه دامغان در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور هم در زمینه المپیاد علمی دانشجویی اشاره داشت و گفت: این رتبه مربوط به دانشجویان در رشته های تحصیلی آمار و زیست شناسی بوده است.

رئیس دانشگاه دامغان خاطر نشان کرد: چهار پروژه عمرانی دانشگاه دامغان در زمینه پروژه های آموزشی و کمک آموزشی شامل مجموعه سالن ورزشی، ساختمان دانشکده های مهندسی و زیست شناسی و سالن همایش ها نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است که تعدادی از این پروژه ها در هفته دولت امسال رسما افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

بصیری اضافه کرد: پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته و گرایش در دانشگاه دامغان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به همکاری ۱۵۲ عضو هیئت علمی شامل چهار استاد تمام و ۲۴ دانشیار گفت: دیگر اعضای هیئت علمی را استادیاران تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه دامغان به وجود هشت خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد پنج خوابگاه دخترانه و سه خوابگاه نیز پسرانه است که یک هزار نفر دانشجوی دختر و ۸۰۰ نفر دانشجوی پسر اسکان دارند.

بصیری میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه دامغان برای سال جدید تحصیلی را یک هزار و ۳۰۰ نفر دانشجو بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار