معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: کمبود زیرساخت های لازم مانند آب، برق، راه برای سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی، صنایع این استان را با چالش مواجه کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 16 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، علیرضا دیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرک های صنعتی سمنان، گرمسار و ایوانکی اکنون با کمبود شدید آب برای راه اندازی طرح های آب محور مواجه است که باید مسوولان استانی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.


وی اظهارداشت : منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با وجود حمایت های همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهره برداری از این طرح مهم همچنان از نبود زیرساخت هایی مانند راه دسترسی و کمبود آب رنج می برد‌.

دیانی اضافه کرد : نشست های هدفمند و منسجمی برای جذب سرمایه گذار در چند سال گذشته در استان سمنان انجام شده و انعقاد تفاهم نامه 6 هزار و 500 میلیارد تومانی با فعالان اقتصادی نمونه ای از این اقدامات است.

وی کمبود آب را یکی از چالش های اساسی حضور نیافتن صنعت گران برای سرمایه گذاری در سمنان برشمرد و گفت : باید با برنامه ریزی اصولی برای رفع این نیاز اساسی استان تدابیری اتخاذ کرد.

دیانی تصریح کرد : تفاهم نامه هایی در استان سمنان برای سرمایه گذاری باید منعقد شود که به افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری بینجامد و هدف از جذب سرمایه گذار افزایش اشتغال در استان است و در برخی موارد شاهد هستیم که حضور فعال اقتصادی نه تنها به کاهش نرخ بیکاری نمی انجامد بلکه ضررهایی به اقتصاد استان وارد می کند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: به عنوان نمونه باید از طرح های مانند تولید پوشاک برای سرمایه گذاری در استان استفاده شود و صنایعی که هم اکنون به دلیل محدویت ها، آب بر هستند باید از آن ها دوری کرد.

وی ادامه داد : ظرفیت اقتصادی و تولیدی استان در بخش معدن و صنعت بسیار قابل توجه است و اگر فعالان اقتصادی با دقت و با برنامه ریزی منسجم در استان حضور یابند این آمادگی از سوی دستگاه های اجرایی برای حمایت های همه جانبه از آن ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.

در سال 95 بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار