رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با رفع کمبود آب و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی آب محور بیش از 150 هزار شغل جدید در این استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 16 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بحران آب مانعی بزرگ برای ورود فعالان اقتصادی به سمنان برای سرمایه گذاری است و مسوولان امر برای رفع این چالش مهم در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.


وی اظهارداشت : برای راه اندازی صنایع تبدیلی بخش معادن و افزایش اشتغال در استان سمنان، چاره ای جز تامین آب نیست و تهیه طرح های کارشناسی در این زمینه ضروری است.

وی اضافه کرد : بازیافت فاضلاب های شهری و احداث تصفیه خانه های آب برای بازگشت دوباره آب به چرخه صنعت و تولید باید در دستور کار صاحبان واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان سمنان قرار گیرد.

جمعه ای کمبود آب را یکی از دلایل عمده تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی استان برشمرد و گفت : 40 نوع مواد معدنی در این استان وجود دارد که می توان با رفع کمبود آب برای جلوگیری از خام فروشی این مواد ارزشمند اقدام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : انتقال آب دریای خزر به سمنان می تواند بسیاری از نابه سامانی ها اقتصادی را در این استان کاهش دهد و مسولان امر برای عملیاتی شدن این طرح اقدام کنند.

استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.

در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
برچسب ها: شغل ، تامین آب ، سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار