مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار و 774 اثر از یک هزار و 205 شرکت کننده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی در سمنان ارسال شد.
کد خبر: ۴۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 16 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا سوقندی روز یکشنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: سال گذشته 902 شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره یک هزار و 528 اثر ارایه کرده بودند و امسال تعداد داستان‌های ارایه شده افزایش یافته است.

وی با بیان این که داستان نویسی رضوی جریان مناسبی پیدا کرده است، یادآور شد: در اولین دوره از جشنواره ملی رضوی 64 شرکت کننده 117 اثر ارایه کرده بودند که این آمار در سیزدهمین دوره به یک هزار و 774 اثر از یک هزار و 205 شرکت کننده رسیده است.

وی ادامه داد: اثرهای دریافت شده این دوره شامل 836 داستان کوتاه، 743 داستان کوتاه کوتاه، 63 اثر در بخش ویژه کرامت انسانی، 22 اثر در بخش ویژه حادثه قطار، 37 اثر داستان بلند و رمان و 73 اثر غیرداستانی است، در این دوره از جشنواره 711 زن و 494 مرد شرکت کرده اند و حضور زنان نسبت به سال گذشته بیش از 200 نفر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: هدفگذاری جشنواره ارایه پنج هزار اثر از چهار هزار نفر است که برای تحقق این مهم باید تلاش فراوانی شود و این جشنواره حرکت رو به رشدی دارد و این رشد نشان از برنامه ریزی درست در این راه است.

وی خاطرنشان کرد: از استان سمنان نیز 214 شرکت کننده با ارایه 270 اثر شرکت کرده اند که رتبه اول در کشور در حوزه تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده است، در حالی که در دوره قبل از استان سمنان 159 نفر با ارایه 216 اثر شرکت کرده بودند.

وی اضافه کرد: جلد ششم آثار دوازدهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی در دهه کرامت رونمایی خواهد شد و علاوه بر آن از آثار رمان و داستان های بلند دریافت شده، رمان های برگزیده به صورت کتاب مستقل نیز به چاپ خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) چهارم مرداد 96 در سمنان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار