امام جمعه گرمسار:
امام جمعه گرمسار با بیان اینکه حجاب مانع از تزلزل بنیان خانواده می‌شود، گفت: جوامع غربی رعایت حجاب را به ضرر خود می‌دانند و امنیت زن و جامعه در گرو رعایت حجاب است.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره با موضوع حجاب و عفاف و لزوم رعایت این امر مهم در جامعه اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات اسلام محسوب می‌شود و در کتب اهل‌بیت (ع) به این موضوع توجه خاصی شده است.

وی به آثار مثبت و متعدد حجاب اشاره کرد و افزود: امنیت زن و جامعه در گرو حجاب است و آثار مفیدی همچون جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق را به دنبال دارد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه از گذشته با حجاب با وجود آثار پرخیر و برکتی که دارد، همواره مبارزه می‌شد، ادامه داد: در حادثه مسجد گوهرشاد، رژیم رضاخان مبارزه خود را با حجاب کلید زد که پیامدهای منفی برای جامعه به همراه داشت.

مهدی‌نژاد با اشاره به نوع برخورد جوامع غربی با حجاب و روسری بانوان بیان کرد: در غرب پوشش سر بانوان با روسری نشانه قبول اسلام است و از آنجایی که مسأله حجاب را به ضرر خود می‌دانند به شدت با افراد باحجاب برخورد می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حجاب توسط بانوان، بیان کرد: بر جامعه اسلامی که انقلاب کرده، واجب است به خاطر حفظ حرمت خون شهدا و آثار حیاتی مقوله حجاب و عفاف را مورد اهمیت قرار دهند و زنان با چادری که مصونیت‌بخش است، حجاب خود را کامل کنند.

امام جمعه گرمسار به وضع رعایت حجاب در استان سمنان اشاره کرد و افزود: سمنان استانی مذهبی است و از قدیم‌الایام سمنانی‌ها به مردمی متدین، دین‌دار و پایبند به اصول مطرح بوده‌اند.

مهدی‌نژاد افزود: در استان سمنان افرادی با ظاهر غیرمتعارف و پوشش نامناسب رؤیت نمی‌شدند و اگر در مواردی فردی بدحجاب بود، او را به سایر استان‌ها نسبت می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: وضع حجاب در استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است؛ اما سطح توقع ما با توجه به متدین بودن شهروندان بیش از این است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار