معاون حمل‌ونقل و پایانه‌های سمنان خبر داد
معاون حمل‌ونقل اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان از صدور بیش از 6 هزار کارت معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان،غلامرضا طحان از صدور بیش از 6 هزار کارت معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای توسط مراکز معاینه فنی استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7 هزار و 400 مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 89 وسیله نقلیه معادل 17 درصد به دلیل نقص فنی شناسایی‌شده مردود شناخته شدند و نتوانستند در مرحله نخست تأییدیه اخذ کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی و عدم ایمنی ناوگان برون‌شهری است، خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به‌منظور دستیابی به اهداف ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست از آلودگی و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌‌کنند.

طحان بیان کرد: در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و تمام عملیات مربوط به کنترل وضع ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به‌صورت آنلاین و مکانیزه انجام می‌‌شود.

وی افزود: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به‌صورت مستمر توسط مسؤولان اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان انجام می‌شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

به گزارش فارس؛ دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون‌شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر ۶ ماه و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال سه ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار