مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان:
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان از معرفی طرود شاهرود به عنوان اجرای طرح پایلوت فاضلاب خبر داد و گفت: ۱۷ سناریو برای آب رسانی به مناطق طرود و سطوه این شهرستان پیش‌بینی شد.
کد خبر: ۴۶۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، منصور کشاورزیان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته بحران آب شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان بابیان اینکه علیرغم قرار گرفتن در گرم‌ترین روزهای سال با کمترین مشکل درزمینهٔ بحران آب استان سمنان مواجه بوده‌ایم، ابراز داشت: طرود به‌عنوان روستای پایلوت کشوری برای اصلاح فاضلاب و بازگشت آن به مدار مصرف انتخاب‌شده است که در صورت اجرای موفق طرح به‌عنوان الگو به دیگر شهرها و روستاهای کشور نیز تعمیم داده می شود.

وی افزود: ۱۷ سناریو برای آب‌رسانی به سطوه پیش‌بینی و موردبررسی قرار گرفت تا برای اجرایی شدن ازنظر فنی به نتیجه قطعی برسد لذا برای تکمیل بندها مقرر شد به کمک جهاد سازندگی کار انجام و آب به‌صورت پایدار تأمین شود.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان بابیان اینکه دو بخش طرود و سطوه در بیارجمند و خارتوران شاهرود به‌عنوان مناطق محروم معرفی شده اند، ابراز داشت: بسیج سازندگی در بخش خدمات زیر بنایی این دو روستاوارد کار شده استکه برای اجرایی شدن کار شش میلیارد تومان حدود ۵۰درصد از طرف سپاه پاسداران و شش میلیارد تومان دیگر نیز از طرف دولت در نظر گرفته شد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در روستاهایی که با تانکر آب رسانی می‌شوند تأمین سوخت تانکرها است که به‌صورت آزاد حساب می‌شود و این امر آب‌رسانی را باکمی چالش مواجه می‌کند لذا مقرر شد تا این کار پیگیری و به نتیجه مطلوب برسد.

وی بر ضرورت مدیریت مصرف آب در روستاهای شاهرود تاکید کرد و افزود: طی دو هفته گذشته با تغییرات اقلیمی مواجه بودیم که با نگاهی به بارش‌ها به‌روشنی می‌توان دریافت متوسط بارش نزولات آسمانی در استان از ۲۵۰میلی‌متر به ۲۲۰میلی‌متر کاهش پیدا کرد لذا موضوع بحران آب و خشک‌سالی از بعد اجتماعی تبدیل به بحث امنیتی شده که باید برای آن چاره‌ای تدبیر کرد.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنانبابیان اینکهِ بحران آب جدی است و باید در روستاها و به‌ویژه در باغات مدیریت شود، ابراز داشت: چاه‌های آب استان از ۷۰ لیتر در ثانیه سال‌های قبل به کمتر از ۱۵ لیتر در ثانیه رسیده و این امر یک فاجعه است که جز با تعامل نمی‌توان کاررا انجام داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار