حیدر آسیابی:
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب با کمبود قانون مواجه نیست، گفت: قانون عفاف و حجاب نیاز به زمینه اجرایی دارد.
کد خبر: ۴۶۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حیدر آسیابی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه عفاف و حجاب بارزترین نماد فرهنگی و اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است، گفت: پیشینه آن حتی مربوط به قبل از ظهور دین مبین اسلام است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان در ادامه افزود:عفاف و حجاب با ظهور اسلام و رواج فرهنگی اسلامی به اوج و تکامل رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از ارزش ها و قباحت برخی از ناهنجاری ها مانند بی عفتی ریشه در فطرت انسان ها دارد، اظهار کرد: بی عفتی حتی در کشورهای غیر مسلمان نیز جواز دینی ندارد.

بی عفتی و بی حجابی محصول یک ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی است

آسیابی با اشاره به اینکه بی عفتی و بی حجابی محصول یک ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی است که نسبت به همه ادیان الهی مطرح می باشد، بیان کرد: بی عفتی و بی حجابی مظهر آزادی محسوب نمی شود و تنها منفذی برای سواستفاده حکومت ها یا افراد سودجو که اهداف منفعت طلبانه دارند می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه همانطوری که دراسلام مطرح است حجاب و عفت مصونیت است نه محدودیت، تصریح کرد: در قرآن کریم هم حفظ حجاب از ناحیه بانوان به عنوان یکی از روش های مصونیت نام برده شده است.

راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب با کمبود قانون مواجه نیست

وی درخصوص اینکه راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در کشور با کمبود قانون و مصوبه مواجه نیست، گفت: هم در قوانین جزایی حمایت های لازم جهت حفظ این ارزش پیش بینی شده و هم در قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب مصوب 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی تمهیدات لازم جهت گسترش این امر در کلیه سطوح جامعه درنظرگرفته شده است.

آسیابی با اشاره به اینکه در قانون راهکارهای عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی فرهنگی کلیه قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی کشور مکلف به اجرای برنامه ها و اقداماتی در این زمینه هستند، افزود: بالغ بر 300 وظیفه در این قانون مقرر شده است که حدود 26 دستگاه تکالیفی در این زمنیه برعهده دارند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان همچنین تصریح کرد: چنانچه این مصوبات و تکالیف درست به مرحله اجرا برسد آثار آن می تواند در بحث گسترش عفاف و حجاب جامعه و بهبود وضعیت فرهنگی دیده شود.

عدم اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور

وی با بیان اینکه در مقوله عفاف و حجاب کمبود قوانین وجود ندارد بلکه عدم اجرای این قوانین است که این امر را با مشکل روبرو ساخته است، گفت: چنانچه متولیان این امر نسبت به پیاده سازی و نظارت بر اجرای این قانون و قوانین مرتبط دیگری که در جمهوری اسلامی وجود دارد اهتمام ورزند قطعا وضعیت عفاف و حجاب در کشور اینگونه نخواهد بود.

وضعیت عفاف و حجاب در کشور مناسب نیست

آسیابی با اشاره به اینکه وضعیت موجود عفاف و حجاب در کشور مناسب نیست، اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی که در مملکت مطرح می باشد عمدتا ریشه در این معضل است.

اکثر پرونده خانوادگی ریشه در معضل اجتماعی عفاف و حجاب دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه بیشتر پرونده های مربوط به دعوای خانوادگی در دادگاههای قضایی ریشه در معضل اجتماعی عفاف و حجاب دارد، گفت: وضعیت نامناسب حجاب و عفاف باعث بدبینی زوجین نسبت به هم و بعضا منتهی به روابط اجتماعی نامشروع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار