رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محکومیت اقدام آمریکا مبنی بر تحریم 18 نفر و نهاد مرتبط با صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا هر روز ساز جدیدی علیه ایران کوک می کند اما باید بدانند صبر ایران اندازه دارد و در صورت اصرار بر دشمنی خود پاسخ ما سخت و قاطع خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از جام جم آنلاین، روز گذشته ایالات متحده در ادمه سیاست های خصمانه خود علیه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، 18 فرد و گروه را به بهانه ارتباط با فعالیت‌های موشکی ایران در لیست تحریم های خود قرار داد.

در این خصوص وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده در تحریم‌های جدید هفت سازمان و پنج فرد به دلیل حمایت از نیروهای نظامی یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف گرفته شده‌اند.

این تحریم‌ها همچنین یک سازمان چند ملیتی مستقر در ایران و سه فرد مرتبط با آن را شامل می‌شوند.

اما در واکنش به اقدام ضد ایرانی آمریکایی ها، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای این اقدام را سخیف و بی ارزش خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران متقابلا اقدام به تحریم تعدادی دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که در ضدیت با مردم ایران و سایر ملل مسلمان منطقه گام برداشته اند، خواهد نمود.

در همین خصوص ولی الله نانواکناری رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌و گو باجام جم آنلاین، گفت: دشمنی استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تداوم داشته و این گونه اقدامات ضد ایرانی چیز تازه ای از سوی آنها نیست.

وی افزود: ایالات متحده همواره با بهانه تراشی های مختلف سعی دارد تا جمهوری اسلامی ایران واکنشی منفی نسبت به تعهدات خود در برجام نشان دهد که تا امروز در این امر ناکام مانده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: نگاه ما به موضوع برجام چند جانبه گرایانه بوده و معتقدیم این معاهده بین ایران و شش کشور برتر جهان منعقد شده لذا همواره نسبت به اجرای آن پایبند هستیم و اعتقاد راسخ داریم همه بر اجرای آن ملزم هستند حتی ایالات متحده آمریکا.

نانواکناری تصریح کرد: امروز دوست و دشمن اعتراف دارند طرف ایرانی به مرّ تعهدات خود در قالب توافق هسته ای پایبند بوده و عملا هم اتحادیه اروپا و هم خود آمریکایی ها در این خصوص معترف هستند.

وی با تاکید بر تداوم بهانه جویی های کاخ سفید با هدف ناهموار ساختن مسیر توافق برجام خاطر نشان کرد: قرار دادن افراد حقیقی و حقوقی در لیست تحریم فاقد وجاهت و ادله متقن قانونی است و اینکه چند فرد به بهانه فعالیتی مشروع مطابق با موازین داخلی و بین المللی مشغول بکار باشند، هدف تحریم های بی اساس قرار می گیرند به شدت محکوم است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس اضافه کرد: شایسته است مسئولین کشور در واکنش به این اقدام ضد ایرانی امریکا پاسخ قاطعی از خود نشان دهند تا درس عبرتی برای دیگر دشمنان ایران باشد.

وی در خصوص اظهارات روز گذشته وزیر خارجه کشورمان در خصوص تهدید به خروج از برجام( در واکنش به نقض عهد مکرر آمریکا در برجام)، ابراز کرد: به هر حال در عالم سیاست صبر و تحمل یک حدی دارد. اگر قرار باشد دشمن بر خصومت خود اصرار ورزد و هر روز ساز جدیدی در روند اجرای برجام کوک کند طبیعتا با برخورد قاطع و غیر منتظره ما همراه خواهد بود.

نانواکناری تصریح کرد: ما حقیقتا به دنبال خروج از برجام نیستیم اما ایالات متحده تا امروز مواضع متفاوتی با اروپا در قبال برجام از خود نشان داده، از این رو ما امیدواریم آمریکایی ها سر عقل آمده و بر توافق هسته ای پایبند باشند.

وی افزود: ان شاالله طرف اروپایی هم با قوت و شدت بیشتری بر اجرای تعهدات برجام همت گمارد و سطح روابط خارجی ما تنها به برجام محدود نشده و توسعه گسترده تری به خود گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار