مدیر آب و فاضلاب شهری مهدیشهر:
مدیر اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان مهدیشهر گفت: بیش از 80 درصد مشکل کم آبی در این شهرستان مرتفع شده است.
کد خبر: ۴۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 22 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد حسین مالکیمدیر امور آبفای شهرستان مهدیشهردر گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: در شهرستان مهدیشهر از نظر کم آبی و قطعی آب مشکلی حادی نداریم و در نقطه سر به سر هستیم.

وی تصریح کرد: بعضی مشکلات کم آبی را در سال 94 داشتیم که به دلیل اشکالات فنی بود ولی منابعی تامین شد و اصلاحاتی در شبکه انجام شد که تقریبا بیش از 80 درصد مشکلات آبی ما مرتفع شد.

مدیر امور آبفای شهرستان مهدیشهر افزود: در یکی دو سال گذشته در نقطه سر به سر رسیدیم و قطعی آب نداریم اما گاها با کمبود فشار مواجه هستیم که با تلاش همکاران و مساعدت مردم در صرفه جویی آب، مشکل مرتفع است.

مالکی بیان کرد: یکی از چالش هایی که در زمینه کمبود آب داشتیم در شهر شهمیرزاد بود که با افزایش بی رویه جمعیت گردشگران در پنجشنبه و جمعه ها و تعطیلات در شهمیرزاد باعث می شد مصارف آب به شدت بالا رودکه با اصلاح شبکه و افزایش ظرفیت مخزن این چالش برطرف شد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم مشکل کم آبی را تقریبا به صفر برسانیم، تاکید کرد: ولی گاها کمبود فشار آب در برخی ارتفاعات و مناطق مشاهده می شود که با توجه به توپوگرافی منطقه احتمال اینکه در ارتفاعات آب کم فشار شود وجود دارد.

مدیر امور آبفای شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در هر سه شهر شهرستان در بخش تامین آب اگر اتفاق خاصی پیش نیاید و منابع تامین آب در مدار باشد در حالت عادی، در نقطه سر به سر هستیم

مالکی گفت: با تلاش همکاران در چند سال گذشته صرفه جویی بین مردم فرهنگ سازی شده که با صرفه جویی 10 درصد از مشترکین ما، مصارف از بالای 20 متر مکعب به زیر 20 متر مکعب در ماه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: آبی که امروز داریم، مختص ما نیست و برای نسل های آینده هم هست اگر هر چه بتوانیم در بحث مصرف آب صرفه جویی کنیم این منابع به آیندگان ما هم می رسد.

برچسب ها: کم آبی ، آب و فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار