رئیس صنعت، معدن و تجارت سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:‌ 946 پرونده قاچاق در سمنان تشکیل شده است و گشت مشترک نظارت و بازرسی از سطح عرضه استمرار می‌یابد.
کد خبر: ۴۶۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 23 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، از برپایی مستمر گشت مشترک نظارت و بازرسی از سطح عرضه با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این امر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف و دخانیات در شهرهای استان سمنان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این گشت‌های مشترک در مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام می‌شود.

اسودی بیان کرد: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین و فروشگاه بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است.

اسودی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه در گشت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حدود پنج هزار و 68 واحد صنفی و یک هزار و 328 واحد غیرصنفی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در مجموع، 6 هزار و 396 واحد تولیدی بررسی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تعداد پرونده‌های متشکله برای قاچاق 946 پرونده بوده است که واحدهای خاطی آن، 13 میلیارد و 190 میلیون تومان جریمه شدند.

اسودی تصریح کرد: در گشت مشترک یک هزار و 502 بازرسی انجام شد که تعداد پرونده‌ها، 116 پرونده با ارزش 6 میلیارد و 36 میلیون تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار