مسؤول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دو نمایشگاه در موزه‌های اقوام گرمسار و آب شاهرود برپا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 23 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، سروش هاشمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: نمایشگاه زن در آیینه مکتوب در موزه اقوام گرمسار و نمایشگاه سیمرغ در موزه آب شاهرود برگزار می‌شود.

وی گفت: نهمین جشنواره فرهنگی و هنری ماه هشتم همزمان با هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت آغاز دهه کرامت در نخستین موزه وقفی و خصوصی ایران برگزار می‌شود.

مسؤول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: کتابخانه و موزه ملی ملک به‌عنوان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، هر ساله دهه کرامت را در قالب جشنواره‌ای فرهنگی و هنری با نام ماه هشتم با برنامه‌هایی گوناگون در دو حوزه تخصصی موزه‌داری و کتابداری و آموزش‌های تخصصی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی برگزار می‌کند.

هاشمی گفت: این جشنواره امسال در دو بخش نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های سیار از سوم تا سیزدهم مردادماه برپا می‌شود.

مسؤول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: در بخش نمایشگاه‌های سیار هشت نمایشگاه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که دو نمایشگاه از این تعداد به موزه‌های استان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه زن در آیینه مکتوب 12 تابلو شامل نسخ مکتوب و خطی گنجینه موزه ملک در خصوص زن، در موزه اقوام گرمسار به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: بازدید از این نمایشگاه به مناسبت دهه کرامت رایگان است.

هاشمی افزود: نمایشگاه سیمرغ نیز شامل تصاویر پرندگان در فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی و حاوی تصاویر 30 پرنده بر روی آثار لاکی، جلد قرآن، قلمدان و سکه‌های موجود در موزه ملک است که در موزه آب شاهرود به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه اقوام در گرمسار- بلوار آیت‌الله کاشانی- خیابان سلمان فارسی- ساختمان باقری و موزه آب شاهرود در شاهرود- میدان جمهوری-خیابان مصلی- پلاک 43-تکیه برنجی واقع شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از سوم تا سیزدهم مردادماه امسال از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار