نماینده مردم سمنان در مجلس تأکید کرد
به گزارش تابناک سمنان، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر لزوم تحول اساسی در نظام اداری کشور گفت: تنها 25 درصد برنامه‌های مصوب اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 24 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی امشب در سی و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور مسؤولان در استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به کند بودن نظام اداری کشور بیان کرد: نظام اداری در کل کشور کند است و این امر منحصر به استان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه عقب ماندن از برنامه‌های مصوب نتیجه این امر است، ادامه داد: به‌طور متوسط، 25 درصد از برنامه‌های مصوب اجرایی می‌شود و بقیه اجرایی نمی‌شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با بیان اینکه بخشی از عدم اجرای مصوبات به علت نقص در برنامه‌هاست، اضافه کرد: بخش عمده‌ای نیز به ساختار اداری برمی‌گردد.

همتی بیان کرد: یکی از دلایل محکم که نشان می‌دهد مشکل جدی در این بخش وجود دارد، شاخص‌های اعلام‌شده در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: انواع شاخص‌های اعلام‌شده که با نظام اداری ما مرتبط است، نشان می‌دهد کشور ما با کشورهای عقب‌افتاده آفریقایی در نظام اداری همراهی می‌کند.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با بیان اینکه در بحث اداری بسیار دارای عملکرد پایینی هستیم، ادامه داد: این امر، این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا و مشکل کار کجاست که نظام اداری ما به شکلی است که مجبوریم بگوییم چیزی در این زمینه مطرح نشود.

همتی بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که باید تحولی اساسی در نظام اداری کشور داشته باشیم و این بحث کاملاً تخصصی است و باید در سطح ملی انجام شود و ما هم پیگیریم تا این بحث به‌صورت جدی در سطح ملی مطرح شود.

وی افزود: چیزی که در سال جاری می‌توان اجرا کرد، مصوبه برنامه ششم است که باید دولت الکترونیک در همه حوزه‌ها ازجمله حوزه سلامت به‌طور کامل اجرا شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس اظهار کرد: گام‌هایی از دولت الکترونیک برداشته شده است و باید طبق مصوبه ششم فعال شود.

همتی افزود: فعال شدن دولت الکترونیک خود گامی اساسی در جهت تسریع امور در نظام اداری و شفافیت فعالیت‌ها و برقراری عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دولت الکترونیک به‌طور کامل نهادینه شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با اشاره به لزوم ایجاد بانک اطلاعات مدیران بیان کرد: ایجاد این بانک و علمی شدن آن در کشور بسیار مهم است و ارائه فهرست مدیران و انتخاب آنان با شاخص‌های علمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار