معاون فرماندار سرخه:
معاون فرماندار سرخه گفت: ۲۷درصد زمین های زراعی شهرستان زیرکشت آبیاری تحت فشار هستند که با وجود خشکسالی‌های اخیر باید تلاش کنیم تا این میزان را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۶۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 24 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد تقی ادهم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این موضوع که با گرم شدن زمین و کاهش نزولات آسمانی به همراه افزایش مصرف، امروزه تامین آب به یک مقوله جدی و مهم برای استان سمنان و سرخه محسوب می شود، بیان کرد:باید برای استفاده از میزان آب باقی مانده تلاش کنیم، که افزایش طرح های آبیاری نوین از ۲۷درصد فعلی یکی از راهکارها است.

محمد تقی ادهم - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه امروز باید در حفظ و حراست از سفره‌های زیرزمینی آب کوشا باشیم، افزود: یکی از مشکلات امروز استان سمنان عدم همخوانی طراز برداشت و واریز به منابع آبی است که به خشکسالی دامن می زند.

معاون فرماندار سرخه، گفت: یکی از چیزهایی که بیشترین ضرر و اثرات سوء را از خود بر منابع آب برجای می گذارد نوع مصرف و الگوهای غلط و ناصحیح مصرف آب قلمداد می شود که نیازمند توجه و آموزش‌های لازم در راستای تغییر نوع مصرف است.

ادهم با بیان اینکه امروز باید در سرخه مدیریت مصرف را جدی بگیریم، تاکید داشت: باید نظارت های مستمر از سوی مسئولان برای جلوگیری از هدر رفت آب صورت گیرد، همچنین اعضاء کارگروه حفاظت از منابع آبی این شهرستان می بایست نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی چاه های مجاز شهرستان در بخش صنعت اقدام کرده تا از حفر و بهره برداری چاه های غیر مجاز جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه سرخه رتبه دوم استان سمنان در مقوله زیرکشت بردن زمین‌های زراعی به صورت آبیاری تحت فشار را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: با تغییر نوع و الگوی کشت و استفاده از امکانات و تجهیزات روز می توان از هد رفت آب در زمین های کشاورزی جلوگیری به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار