معاون گردشگری میراث فرهنگی سمنان:
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: سمنان از یکم تا سوم شهریور ماه امسال میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است.
کد خبر: ۴۶۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 24 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان با اشاره به برگزاری جشنواره غذای ایرانی در شهریورماه جاری در سمنان، تاکید کرد: رویداد گردشگری سفره ایرانی امسال و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می‌شود و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنانگفت: برگزاری مسابقه انتخاب پیش غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه‌های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این رویداد است.

سلمانیان، برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استاندارد سازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.

وی افزود: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بخش‌های اصلی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری شامل بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی و بخش مسابقه است، تاکید داشت: در بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی، مراکز عرضه غذا، با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدید کنندگان به معرفی این گونه از غذاها می پردازند و در بخش مسابقه غذاهای سنتی و بومی، هراستان سه غذا، سه پیش غذا، سه دسر و سه دم نوش را برای بخش مسابقه معرفی می‌کند وآشپزها و مراکز تهیه غذا، غذاهای خود را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم وکمیته داوران قرار می‌دهند.

سلمانیان افزود: انتخاب بهترین آشپز، بهترین رستوران هریک از استان‌های شرکت کننده و بهترین مرکز عرضه غذای استان از جمله بخش‌های این جشنواره است و در پایان جشنواره با رای گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا، یک پیش غذا و یک دسر ویک دم نوش به عنوان شاخص ترین انتخاب و اعلام می‌شود.

وی گفت: مراکز عرضه غذایی شامل رستوران‌ها، سفره خانه‌های سنتی، رستوران‌های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری و واحد های پذیرایی بین راهی امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می توانند همه روزه و در ساعات اداری با شماره۳۳۳۰۰۸۱۷-۳۳۳۰۰۰۷۵- ۰۲۳ داخلی ۱۶۲ تماس گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار