عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی :
به گزارش تابناک سمنان، عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استان سمنان و به ویژه منطقه گرمسار دارای مزیت های ویژه ای است و می تواند در مواقع بحرانی به عنوان یکی از نقاط پایدار و امن در جهت تسهیل امدادرسانی به پایتخت چند میلیون نفری حادثه خیز و حتی مراکز استانی پرجمعیتی همچون قم و اصفهان نقش آفرینی کند.
کد خبر: ۴۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 30 July 2017

غلامرضا کاتب اظهارداشت:سمنانبه عنوان یکی از کم جمعیت ترین استان های کشور با توجه به وسعت آن به شرط تکمیل زیرساخت ها قابلیت آن را دارد تا در آینده ای نزدیک به یکی از حوزه های مهاجرپذیر و انتقال جمعیت سرریز استان های همجوار و بویژه پایتخت محسوب گردد.

آینده ای پرجمعیت در انتظار گرمسار

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود جمعیت مناسب و کافی در هر منطقه ای به عنوان یکی از شاخص های توسعه قلمداد می شود و در چند سال اخیر تلاش شده است تا با پیگیری و انجام پروژه های ملی و بزرگ زیرساختی در منطقه شهرستان گرمسار فضای مناسب و مطلوبی را جهت پذیرش و افزایش جمعیت در آینده ای نزدیک فراهم آوریم.

استان سمنان یکی از نقاط پایدار در مواقع بحرانی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:رابطه دوطرفه و متقابلی درخصوص تخصصیص منابع مالی و اعتباری پروژه های کلان و زیرساختی و شاخص جمعیت است، به گونه ای که جمعیت در مکانی رشد و تجمع پیدا می کند که امکانات زیرساختی مهیا و قابل بهره برداری باشد.

کاتب ادامه داد:از سوی دیگر، به دلیل کمبود امکانات و منابع،یکی از شرایط تخصیص و استقرار این منابع برای پروژه های کلان و هزینه بر، انبوه جمعیت و میزان و تعداد نفوس بهره مند از این امکانات است تا اجرا و بهره برداری آن به صرفه باشد.

غلامرضا کاتب اظهارداشت: فرصت های رشد و پیشرفت در منطقه گرمسار به سرعت یکی پس از دیگری خودنمایی می کند و امید است در آینده نزدیک این منطقه سهم مناسبی از تولید ناخالص ملی را به تناسب وسعت و جمعیت خویش از آن خود نماید.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی در گرمسار

کاتب قرار گرفتن در کمربند ذخایر معدنی ایران و وجود معادن بکر و دست نخورده بزرگ، احداث منطقه ویژه اقتصادی، وجود چندین شهرک صنعتی بزرگ ، وجود زمین های وسیع،دسترسی های زمینی ارتباطی و ایجاد گلوگاه های چندمنظوره ارتباطی ریلی و قرار گرفتن در مرکز چند کلونی جمعیتی نسبتا بزرگ و قابلیت و ظرفیت بالای پذیرش جمعیت تا چندین دهه به همراه اجرای پروژه های بزرگ انتقال آب وبزرگترین نیروگاه خورشیدیدر این منطقه را از ویژگی های بارز و محسوس آن دانست


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار