وزیر نیرو:
به گزارش تابناک سمنان، وزیر نیرو گفت: با وجود خشکسالی و اهتمام ویژه به تصفیه فاضلاب برای مصارف کشاورزی، خوشحالیم که اعلام کنیم، در دولت یازدهم یک میلیون و ۱۰۰هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 01 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمید چیت چیان صبح سه شنبه در بدو ورود به گرمسار برای افتتاح چند طرح عمرانی در حوزه آب و برق، ضمن اشاره به راهکارهای کاهش معضلات ناشی از خشکسالی، بیان کرد: یکی از این راه‌ها، تصفیه فاضلاب است که خوشبختانه در طول دولت یازدهم به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.

وی افزود: مجموع ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب سطح کشور ۴.۵ میلیون متر مکعب در شبانه روز است که ما تا کنون به ۲۶ درصد از این میزان دست یافته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در این امر موفقیت های چشم گیری پیدا کنیم تا در استان خشکی مانند سمنان که بامشکلات کشاورزی دست و پنجه نرم می کند، شاهد رونق آن باشیم.

وزیر نیرو گفت: دولت یازدهم همچنین آمادگی دارد تصفیه خانه های سطح کشور را به بخش خصوصی واگذار کند.

چیت چیان تصریح کرد: درشرایط کنونی برق نیز همانند آب نیاز حیاتی کشور است که اگر در هر کدام اختلال به وجود آید بامشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین درباره استان سمنان نیزبیان کرد: زیر ساخت های خوبی در این استان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه ای مشترک و عملیاتی برای کاهش مشکلات خشکسالی آن برسیم.

بهره برداری از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار، افتتاح واحد اول و دوم مقیاس کوچک هر یک به قدرت یک مگاوات در شهرک صنعتی، بهره برداری از پروژه خط انتقال آب حدفاصل تصفیه خانه گرمسار تا ایوان کی، بهره برداری از خط انتقال آب خروجی تصفیه خانه گرمسار به داخل شهر ودر نهایت مجتمع آبرسانی کوثر سرخه در زمره طرح هایی است که توسط چیت چیان افتتاح می شود.

۶۰۰۰ روستا آب‌رسانی شدند/ انتقال آب خزر در انتظار نظر محیط زیست

حمید چیت چیان همچنین در آئین افتتاح طرح های عمرانی حوزه برق و آب فاضلاب شهری و روستایی غرب استان سمنان در محل مسجد ابوالفضل (ع) روستای افتر سرخه ضمن بیان اینکه هدف دولت در طرح های انتقال آب، کاهش مشکلات خشکسالی است، بیان کرد: آب‌رسانی به شش هزار روستا کاری بود که با مدیریت جهادی و در راستای کاهش آسیب‌های پیرامون پدیده خشکسالی صرت گرفت.

وی افزود: خشکسالی به دلیل وسعت جغرافیایی و همچنین مدت زمان زیاد وقوع، بردترین بلای طبیعی است که متاسفانه بسیاری روستاهای کشورمان به آن مبتلا هستند که در این حوزه دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای کاهش آثار مخرب آن صورت داده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه مطالعات لازم برای اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان را انجام داده است، تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این طرحدر انتظار نظر کارشناسی سازمان محیط زیست هستیم.

۹۰ درصد نیاز صنعت برق در داخل کشور تامین می‌شود

حمید چیت چیان ظهر سه‌شنبه نیز در حاشیه بازدید از تجهیزات برق شهمیرزاد و در جمع خبرنگاران ضم ابراز خرسندی از اینکه یکی از افتخارات صنعت برق این است که ۹۰ درصد نیازهای خود، اعم از تجهیزات موردنیاز، فعالیت‌های مشاور و پیمانکاری را در داخل کشور انجام می‌دهد، افزود: این برنامه از ۳۰ سال قبل با هوشمندی پی‌ریزی شده و امروزه ظرفیت‌های بسیار خوب صنعتی در کشور وجود دارد.

وی افزود: یکی از بهترین ظرفیت‌های ساخت ترانس‌های قدرت و توزیع، خوشبختانه در منطقه شهمیرزاد وجود دارد که از تجهیزات سطح یک دنیا در این مکان تولید می‌شود و می‌بایست علاوه بر توجه به بازارهای داخلی، به صادرات تجهیزات نیز برنامه‌ریزی شود چراکه این امر، یک صنعت جوان، با ظرفیت بسیار خوب است و می‌تواند توسعه را به استان سمنان و کشور هدیه دهد.

وزیر نیروگفت: دولت وظیفه دارد تا در کنار حمایت از بخش خصوصی، برای این قشر تأمین بازار کند چراکه یکی از عوامل موفقیت صنایع و شرکت‌های خصوصی این است که رقابت در اعلای درجه باید بین این شرکت‌ها برقرار باشد و خوشبختانه به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب در کشور، زمینه این رقابت وجود دارد که باعث می‌شود تا کیفیت ارتقا پیدا کند.

چیت چیان درباره اینکه آیا وی در دولت دوازدهم بر مسند کار خواهد بود یا خیر، افزود: افراد زیادی هستند که در این کرسی می‌توانند بنشینند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار