استاندار مازندران گفت که از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون هفت هزار و 300 طرح در این استان به بهره برداری رسیده که طرح پایداری گاز مهم ترین آنها بوده است .
کد خبر: ۴۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 02 August 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح عصر سه شنبه در مراسم پایداری گاز مازندران که با افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت برگزار شد ، افزود : دولت تدبیر و امید برای بهره برداری از این طرح ها هفت هزار و 100 میلیارد تومان هزینه کرده است .
وی از طرح انتقال گاز دامغان به ساری به عنوان یکی از مهم ترین طرح های اجرا شده در دولت یازدهم یاد کرد و گفت که با افتتاح این طرح که کمبود گاز مصرفی استان های شمالی را تامین می کند ، کشور به استقلال گازی دست یافته است .
فلاح علت کمبود گاز استان های شمالی از جمله مازندران را قرار داشتن در انتهای خط لوله گاز کشور دانست و از همکاری استانداران و نمایندگان استان های شمالی برای جبران کمبود گاز مازندران در زمستان گذشته قدر دانی کرد.
زمستان پارسال به خاطر بدعهدی ناشی از باج خواهی شرکت ترکمن گاز ، مشترکان گاز در مازندران با کمبود مواجه شده بودند که کمبودها با صرفه جوئی و انتقال بخشی از گاز مورد نیاز از استان های همجوار رفع شده بود.
** درخواست ایجاد پتروشیمی در مازندران
استاندار مازندران همچنین به وجود مشکل بیکاری در استان اشاره کرد و رفع آن را نیازمند توسعه صنایع از جمله پتروشیمی دانست.
فلاح گفت : هم اکنون امکانات لازم برای ایجاد پتروشیمی در بندر امیرآباد وجود دارد و راه اندازی آن می تواند کمک موثری برای رفع بیکاری باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به وزیر نفت افزود : پیش از این وزارت نفت با ایجاد پتروشیمی در مازندران موافقت کرد و امیدوارم تا این وعده در دولت دوازدهم محقق شود.
وی ساخت پالایشگاه نفت را از دیگر مطالبات مردم مازندران از وزارت نفت اعلام کرد و گفت که امیدواریم این مطالبات مردم این خطه شمال کشور نیز در دولت دوازدهم فراهم شود.
طرح بزرگ گازرسانی دامغان - کیاسر - ساری عصر امروز با روشن شدن مشعل گاز توسط بیژن زنگنه وزیر نفت در منطقه ' گلما ' ساری ، افتتاح شد.
اجرای خط لوله 42 اینچ انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری از زمستان سال 86 و پس از نخستین بدعهدی کشور ترکمنستان در تامین گاز مورد نیاز کشورمان در دستور کار قرار گرفت ولی تا پایان عمر دولت گذشته تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت .
دولت یازدهم از سه سال پیش تاکنون تمام همت و تلاشش را به بهره برداری از این طرح در سریع ترین زمان ممکن متمرکز کرد تا دیگر زمستان استان های شمالی با افت و یا قطع جریان گاز مواجه نشود.
میانگین روزانه مصرف گاز در مازندرن 22 تا 26 میلیون متر مکعب در روز است که با جریان گاز در خط انتقال 42 اینچ دامغان به ساری ، دیگر نیازی به واردات روزانه حدود 10میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان نیست.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار