رئیس اتاق اصناف سمنان خبر داد
رئیس اتاق اصناف استان سمنان گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در استان سمنان آموزش دیدند.
کد خبر: ۴۷۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 05 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اکبر صیادجو پیش از ظهر امروز در جمع شماری از فعالان اقتصادی سمنان، ضمن بیان اینکه کشور ایران در آخرین ارزیابی انجام‌شده یک درصد از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است، افزود: سازمان جهانی تجارت به‌عنوان یک سازمان اقتصادی در حال فعالیت است و ۱۶۴ کشور عضو این سازمان هستند.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان ادامه داد: با الحاق ایران به WTO قاچاق کالا به‌طور کل منتفی می‌شود؛ در سال گذشته، یک هزار و ۶۰۰ نفر را در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در استان سمنان آموزش دادیم.

صیادجو با اشاره به اینکه آموزش‌ها در استان سمنان در زمینه‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: بعد از حادثه تلخ پلاسکو، شهرستان سمنان اولین شهرستان کشور بود که آموزش‌های لازم را انجام داد.

وی همچنین با بیان اینکه اصناف یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های نظام اقتصادی کشور هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: قاچاق کالا باعث می‌شود تا طرح‌های حمایتی دولت از اصناف به نتیجه نرسد و دچار مشکلاتی در بازار کسب و کار شویم.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز همچنین باعث می‌شود تا اقتصاد مقاومتی نیز تحقق پیدا نکند.

صیادجو ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به‌صورت جدی انجام شود؛ چراکه این موضوع جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کرد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی، پیشگیری و آموزش ازجمله اقدامات مهمی است که در این زمینه باید انجام شود.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان بیان کرد: ساماندهی لازم در خصوص قاچاق کالا و ارز در واحدهای صنفی استان سمنان در سال گذشته انجام شده است.

صیادجو تصریح کرد: از سوی واحدهای صنفی با نصب شعارهایی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خرید محصولات ایرانی در زمینه تبلیغات اقداماتی انجام گرفته است.

وی در پایان گفت: در اثر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، اتاق‌های اصناف در کنار دیگر مسؤولان و با همکاری مردم اقدامات خوبی انجام داده‌اند که امیدواریم شاهد نتایج این موضوع باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار