سردار قاسمی:
به گزارش تابناک سمنان، فرماندهی انتظامی استان سمنان از کاهش 33 درصدی قتل و جرائم خشن در این استان طی چهار ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 06 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، سردار روح‌الامین قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که با هدف تجلیل از خبرنگاران برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته در چهار ماهه نخست سال 6 فقره قتل در استان رخ داده بود که این تعداد در چهار ماهه امسال به چهار نفر کاهش یافته است.

وی از کشف همه این چهار قتل و دستگیری عوامل آنها خبر داد و افزود: در این مدت علاوه بر کشف و دستگیری عامل این چهار پرونده عامل وقوع یکی از قتل‌های سال گذشته نیز در استان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام ارشد انتظامی با تجلیل از عملکرد پلیس در چهار ماهه اول سال از کاهش 11 درصدی وقوع انواع جرائم سرقت در این استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش 12 درصدی کشف سرقت و کشف 74 درصد پرونده‌های سرقت در استان از دیگر آماری است که نشان از موفقیت و روند صعودی ایجاد نظم و امنیت در استان دارد.

وی از کاهش 6درصدی سرقت منزل در این استان در این مدت خبر داد و گفت: کاهش 20 درصدی سرقت به عنف و کاهش 23درصدی سرقت موتورسیکلت از دیگر اقدامات همکاران ما در نیروی انتظامی استان است. ضمن اینکه سرقت خودرو نیز متاسفانه در این مدت با افزایش 5درصدی روبرو بوده است.

سردار قاسمی از دستگیری یک‌هزار و 58 سارق در این چهار ماه خبر داد و گفت: پلیس استان همه توان خود را برای ایجاد نظم و امنیت و برخورد قانونی با متخلفین به‌کار می‌گیرد.

افزایش 80 درصدی فوتی‌های درون‌شهری و کاهش 18 درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 80 درصدی تصادفان درون‌شهری منجر به فوت در این استان خبر داد و افزود: در چهار ماهه امسال 18 نفر در تصادفات درون شهری استان جان باختند که عمدتا عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت بودند و این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 10 نفر بوده است.

وی با اشاره به عدم استفاده بسیاری از شهروندان از پل‌های عابر پیاده سطح شهرها تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده و بهبود وضعیت پیاده‌روها می‌تواند به کاهش آمار در این بخش کمک کند.

قاسمی از وقوع بیش از دو هزار و 590 تصادف در این چهار ماه خبر داد و اضافه کرد: در مجموع تصادفات استان از نظر تعدد و فراوانی چهار درصد و از نظر تعدد فوتی‌ها یک درصد افزایش داشته است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش 18 درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 77 نفر در جاده‌های استان در چهار ماهه اول جان باختند که امسال این رقم به 63 نفر کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: عامل اکثر تصادفات جاده‌ای منجر به فوت خستگی راننده و رانندگی طولانی‌مدت در محورهای استان بوده است.

انهدام 23 باند موادمخدر در استان

وی از کشف یک تن و 400کیلوگرم موادمخدر در چهار ماهه امسال اخبر داد و افزود: در این مدت 23 باند توزیع و فروش موادمخدر در استان منهدم شده است.

قاسمی از کاهش 50 درصدی کشفیات موادمخدر در این استان خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده کشفیات سال گذشته و امسال به واسطه فعالیت‌های اطلاعاتی و در دیگر استان‌ها صورت گرفته است.

فرماندهی انتظامی استان سمنانبا اشاره به افزایش قابل توجه کاربران فضای مجازی در سال‌های اخیر از کشف 90درصدی پرونده جرائم سایبری در پلیس فتا سمنان خبر داد و افزود: سال گذشته در همین مدت 88درصد تصادفات به کشف انجامیده بود که با دو درصد رشد به 90 درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار