یکی از کارگران پتروشیمی فارابی چند روز پس از حادثه سوختگی با بخار در یکی از واحدهای این شرکت، جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۴۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱ 09 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، یکی از کارگران پتروشیمی فارابی چند روز پس از حادثه سوختگی با بخار در یکی از واحدهای این شرکت، جان خود را از دست داد.

خبرگزاری فارس 16 مردادماه سال جاری در گزارشی در مورد فوت یکی از کارگران پتروشیمی فارابی نوشت : یکی از کارگران پتروشیمی فارابی به نام ابراهیم ویسی چند روز پیش در واحدDUPاز ناحیه پا دچار حادثه سوختگی براثر نشت ناگهانی استیم (بخار) شد.

محل سوختگی پای این کارگر سانحه دیده که به گفته دوستان نزدیکش دچار بیماری دیابت نیز بود پس از گذشت چند روز دچار عفونت شد و درنهایت جان خود را از دست داد.به گفته همکاران این کارگر، برای مشخص شدن علت اصلی و تامه مرگ جسد وی به پزشکی قانونی اهواز منتقل شد .

علت فوت این کارگر باگذشت چند روز از فوت تاکنون مشخص نشده است . در مدت زمان چند روز گذشته کارگران این پتروشیمی به دلیل عدم مشخص شدن علت فوت همکار خود حال روحی خوبی ندارند و مدیران این شرکت نیز کارگران را تهدید به اخراج کردند .

ردپای نوبخت در انتصابات پتروشیمی

شرکت پتروشیمی فارابی در سال 1353 در ماهشهر آغاز به کار کرد. این مجتمع در حال حاضر تولیدکننده سالانه 50 هزار تن دی اکتیل فتالات و 15 هزار تن انیدرید فتالیک است که درمجموع 15 درصد از کل تولید دی. او. پی و 35 درصد از کل تولید پی. ای. اف کل کشور را شامل می‌شود.

با مشخصات بالا از این واحد پتروشیمی همگان انتظار دارند که مدیرعامل این پتروشیمی باید شخصی باشد که علاوه بر شناخت کامل از وضعیت پتروشیمی ، جهت رفاه حال کارگران و نظارت بر زیرمجموعه خود در منطقه حضورداشته باشد . نگاهی به رزومه آقای سقایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی نشان‌دهنده این است که اگر ویدایی چون محمدباقر نوبختنداشت هیچ‌وقت عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل پتروشیمی فارابی نمی‌شد .

سید ابراهیم سقائی فومنی متولد رشت، دارای مدرک کارشناسی محیط‌زیست و است.دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، شهردار سنگر و شهردار رودبار رزومه کاری سقایی نژاد است.البته مهم‌ترین امتیاز وی در انتصاب به‌عنوان مدیرعامل پتروشیمی فارابی این است که خواهرزاده دکتر محمدباقر نوبخت ـ سخنگوی دولت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ است.

سؤال اینجاست آیا در استان خوزستان هیچ مدیر بومی توانمندی پیدا نمی‌شود که شخصی از گیلان و بدون رزومه کاری مرتبط آن‌هم از راه دور پتروشیمی فن‌آوران را هدایت کند . نکته مهم اینجاست که سید ابراهیم سقایی هر دو ماه و در مدت‌زمان کوتاهی در این واحد پتروشیمی حاضر می‌شود .

سوال آخر اینجاست که استاندار خوزستان چگونه به این انتصابات راضی می شود ؟ استانداری که تمام تلاشش را باید رضایت مردم استان خود قرار دهد نه رضایت مسئولان پایتخت نشین و بستگان آنها .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار