مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از رشد 933درصدی سرانه پرداختی‌ این اداره کل در هزینه‌ درمانی بیمه روستاییان استان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: حمایت دولت از سلامت چه در مناطق شهری و چه در روستایی در دولت تدبیر و امید متحول شده است.
کد خبر: ۴۷۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 10 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر علی‌رضا اعرابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخلی‌های بیمه سلامت استان در مجموع از 20 میلیارد تومان در سال اول دولت تدبیر و امید در یک سال اخیر به 90 میلیارد تومان افزایش یافته که این رشد نشان افزایش بسیار بالای خدمات ارائه شده و حمایت از بیمه‌شدگان دارد.

وی با بیان اینکه دولت هم در چهار سال گذشته و هم در برنامه ششم توسعه نشان داده که سلامت مردم از اولویت‌ نخست و اصلی آن است افزود: تنها 5. هزار نفر در استان در این مدت بیمه همگانی رایگان شدند و این رقم در سطح ملی بالغ بر 10 میلیون نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه همه اقشار از خدمات ویژه حوزه سلامت بهره‌مند شدند تصریح کرد: در همین مدت بیش از 16 هزار نفر از اتباع بیگانه از خدمات بیمه‌ای در استان سمنان بهره‌مند شدند که این خدمات در سه سطح به اتباع ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه بیماران خاص اتباع کاملا رایگان است افزود: مابقی اتباع نیز به دو دو سطح آسیب‌پذیر و غیرآسیب‌پذیر تقسیم و بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان به رویکرد حمایتی ویژه دولت از مناطق محروم و روستایی اشاره و با بیان اینکه در سرانه پرداختی بیمه روستاییان با رشدی بیش از 930رصدی در استان روبرو بودیم گفت: برای درک بهتر خدمات بیمه سلامت در این بخش باید بدانید که سرانه پرداختی ما به بیمه‌شدگان این بخش از بیش از 20 هزار تومان به ازای هر نفر به 120 هزار تومان رسیده که 6 برابر شده است.

اعرابی، با بیان اینکه کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان در این مدت دگرگون شده گفت: افزایش قابل توجه مراکز درمانی طرف قرارداد، ایجاد بسترهای لازم و هماهنگ‌سازی ساختارها برای تحقق دولت الکترونیک، افلاش اقلام دارویی، ارتقاء خدمات تخصصی و...همه و همه از خدماتی است که در این چند سال افزایش یافته و تنها در خدمات بیمه سلامت استان سمنان در حوزه پشتیبانی 2500میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی از تحت‌پوشش بودن 218 هزار نفر از شهروندان استان در این بیمه خبر داد و گفت: بیش از 35 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند و مابقی نیز از دیگر بیمه‌ها استفاده می‌کنند.

وی سهم روستاییان استان از خدمات بیمه‌های را 109 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: 109 هزار نفر از 218 هزار نفری که از جمعیت 700هزار نفری استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند، روستاییان استان هستند و این مهم نشان از توجه ویژه به روستاها دارد همچنین کارمندان دولت نیز با 62 هزار نفر بعد از روستاییان بیشترین بهره‌مندی را از خدمات ما داشتند.

این مدیر اجرایی با بیان اینکه 100درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند افزود: تقریبا هیچ فرد بیمه‌نشده‌ای در استان سمنان وجود ندارزد مگر اینکه فردی به عمد از این خدمات استفاده نکرده باشد یا تمایلی به بیمه‌شدن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون تغییری از سهم پرداختی مردم چه در مناطق شهری و چه روستایی ایجاد نشده گفت: سهم پرداختی بیمه‌شدگان در این بخش در شهرها همان 6 درصد و در روستاها همان سه درصد قبلی است و بیمه سلامت در بخش بستری تا 90 درصد و در درمان‌های سرپایی تا 70درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند ضمن اینکه بخش دیگری از هزینه‌ها نیز از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تامین و بخش کمی نیز توسط خود بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون تغییری در این سهم به ما ابلاغ نشده افزود: در حال حاضر 351 مرکز مستقل با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند و خدمات بیمه سلامت به نحوی که شرح آن رفت در این مراکز ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار