مسئول ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی دامغان:
مسئول آموزش و مشارکت های مردمی اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه همیاران طبیعت به حفظ و گسترش منابع طبیعی کمک می‌کنند، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در در دامغان همیار طبیعت هستند.
کد خبر: ۴۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 19 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محبوبه راحتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه دانش آموزان، علاقه‌مندان به طبیعت، فعالان عرصه‌های منابع طبیعی و همه افرادی که باانگیزه‌های غیر انتفاعی، معنوی و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی خدمتی را ارائه می‌دهند از اعضای همیاران طبیعت هستند، ابراز داشت: در شهر دامغان سه هزار و ۵۰۰همیار طبیعت در راستای احیای منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

منابع طبیعی البرز

وی بابیان اینکه فرهنگ و تمدن و هویت هر کشوری بستگی به حراست از منابع طبیعی دارد، افزود: احیای منابع طبیعی به معنی شکوفایی و جلوگیری از تخریبجوامع و تمدن‌ها است لذا باید کوشید تا در راستای گسترش فرهنگ منابع طبیعی گام های مهم و اساسی برداشت و این فرهنگ را به دیگر نسل‌ها نیز منتقل کرد.

مسئول آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه طرح همیاران طبیعت در سال ۸۶ پس از بازنگری و تایید رئیس وقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به سایر استان ها نیز برای اجرا ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بهره‌برداران، دوره‌های آموزش چهره به چهره و جذب همیار طبیعت از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های واحد آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان محسوب می‌شود.

راحتی در ادامه تصریح کرد: تلاش در راستای ارتقا سطح دانش و بینش جامعه در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی، شرکت در کلاس های آموزشی، همکاری در صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و سازماندهی افراد داوطلب در مهار حوادث غیر مترقبه مانند آتش‌سوزی از مهم‌ترین وظایف همیاران طبیعت به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی به‌تنهایی قادر به حفظ و احیای منابع طبیعی نیست لذا این مهم می‌طلبد تا مشارکت مردمی در اجرای طرح همیاران طبیعت افزون‌تر شود.

مسئول آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکهیک‌میلیون و ۴۸۷ هزار ۱۱۸ هکتار مساحت ملی در این شهرستان وجود دارد، ابراز داشت: از این میزان ۳۰ هزار و ۹۴۴ هکتار مساحت اراضی قابل‌کشت، ۱۱هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی، ۱۴هزار و ۴۷۵ هکتار مساحت اراضی باغی و مابقی مساحت دامغان را مسکونی، صنعتی تشکیل می‌دهد.

راحتی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مساحت کشور را عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیابان تشکیل می‌دهد که بیش از یک‌میلیون خانوار به طور مستقیم بهره‌بردار این منابع خدادادی هستند.

وی افزود: حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی وظیفه همه افراد است که امیدواریم با جذب همیاران طبیعت بتوانیم بیش از پیش در راستای رسیدن به این هدف کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار