وجود یک واحد صنفی به‌ازای هر 17 سمنانی!!
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعدد واحدهای صنفی و مغازه‌های این استان به عنوان یک معضل نام برد و گفت:ورشکستگی و گرانی مهمترین پیامد این تعدد واحدهای صنفی است.
کد خبر: ۴۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 19 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه استان سمنان از نظر تعدد واحدهای صنفی رکوددار است اظهار کرد: در سطح کشور به ازای هر 37 نفر یک واحد صنفی است یعنی واحدهای صنفی استان بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: این سرانه در آسیای میانه یک واحد به ازای هر 139 نفر، در ترکیه یک واحد به ازای هر 250 نفر و در امریکا به ازای هر بیش از1000 نفر یک واحد صنفی است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تاثیر این شاخص بر اقتصادی شهری گفت: این فراوانی بالای واحدهای صنفی سبب می‌شود که واحدها با مشکل در فروش و متعاقب آن گران‌فروشی و حتی ورشکستگی روبرو شوند.

وی ساماندهی به واحدهای صنفی را امری ضروری خواند و افزود: در استان سمنان بیش از چهار هزار و 900 واحد صنفی خدماتی فنی و 4000هزار واحد خدماتی که در مجموع 9 هزار واحد می‌شوند، از نهادهای مسئول پروانه دریافت کردند.

اسوی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از نظر قانونی نمی‌تواند چندان مانع از اعطای پروانه به متقاضیان شود تصریح کرد: البته اعطای مجوزها به ایجاد رقابت در بازار و ارتقاء کیفیت خدمات نیز کمک می‌کند ضمن اینکه قانونگذار اجازه اعطای پروانه را داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: وجود واحدهای صنفی بدون پروانه نیز وجود دارد که وجود آنها نیز معضل دیگری است که نباید از نظر دور داشت.

برچسب ها: واحدهای صنفی ، گرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار