به گزارش تابناک سمنان، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد استان سمنان آخر هفته‌ای نیمه ابری همراه با وزش باد و غبار محلی را در پیش خواهد داشت اما دمای هوا کاهش نخواهد یافت.
کد خبر: ۴۸۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، نقشه های هواشناسی همزمان با روز سه شنبه سی و یکم مردادماه۹۶ آسمان استان سمنان صاف و میانگین دمای هوا ۲۲ درجه بالای صفر است همچنین طی روزهای پایان هفته جاری وزش باد نسبتا شدید در بسیاری مناطق استان حاکم خواهد شد که این پدیده در دامغان بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

دمای هوای سمنان در واپسین روز مردادماه ۲۴درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان همچنین برای روز سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۳۷ و ۲۴ و ۳۶ و ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود این امر نشان می دهد با وجود آسمان نیمه ابری و وزش باد، دما هوای سمنان طی ۲۴ ساعت آتی کاهش نخواهد یافت.

هم اکنون دمای هوای شاهرود نیز ۲۰ درجه است و وزش باد در این شهر نیز از ساعات آغازین روز چهارشنبه آغاز می شود بیشینه و کمینه هوای این بزرگترین شهرستان استان سمنان، برای روز سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۳۲ و ۱۹ و ۳۲ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود همچنین دمای هوا در ییلاقات این شهرستان مانند مجن با کاهشی سه درجه ای به ۲۵درجه در بشینه و ۱۴درجه در کمینه رسیده است.

دامغان نیز مانند سایر نقاط استان هم اکنون آسمانی صاف دارد اما کم کم وزش باد در این شهرستان نیز حاکم می شود که برای این فصل سال پدیده معمولی است بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای روز سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۳۵ و ۲۵ و ۳۴ و ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود که این میزان نسبت به آخرین روز مرداد۹۵ سه درجه کاهش را نشان می دهد.

در میامی نیز شرایط مشابه است وزش باد از فردا مهمان این شهرستان شرقی می شود اما برای روز سه شنبه پدیده خاصی در آسمان دیده نخواهد شد نکته قابل توجه در میامی، بخش رضوان است که هم اکنون دمای ۱۴ درجه بالای صفر را دارد دمای هوا در این بخش و روستاهای آن تا اندازه ای کاهش یافته که گویی پائیز در این منطقه ییلاقی فرارسیده است. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای روز سه شنبه و چهارشنبه ۳۲ و ۱۸ و ۳۱ و ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه ای هستند که غالبا هوایی مشابه دارند دما سنج ها هم اکنون دمای این دو شهر را۲۴ و ۲۶ درجه بالای صفر نشان می دهند و پدیده خاص جوی در این دو شهرستان غرب نشین دیده نمی شود بیشینه و کمینه دمای هوا برای گرمسار و ایوان کی طی ساعات آتی همچنین ۳۸ و ۲۵ و ۳۸ و ۲۴ درجه بالای صفر خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است غبار محلی و ریزگرد ها بر اثر وزش باد همزمان با صبح چهارشنبه مهمان این دو شهرستان شود.

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان در آخرین روز مردادماه صاف است پدیده غالب هواشناسی در این روز وزش باد خواهد بود اما این وزش باد باعث کاهش دمای هوا نمی شود از سوی دیگر این پدیده تا روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت همچنین هواشناسی برای روز جمعه جوی ناپایدار را در استان سمنان پیش بینی کرده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار