مدیر جهاد کشاورزی شاهرود:
مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه ۲۵ پروژه این سازمان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۹۸.۵ هکتار از سامانه‌های نوین آبیاری اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 23 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه از مجموع ۲۵ پروژه در کل شهرستان شاهرود هشت پروژه اقتصادی با میزان سرمایه‌گذاری ۵۴میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز داشت: پروژه های اقتصادی بخش کشاورزی بیشتر در بخش دام و پرورش گاو، بره پرواری و بز شیری و توسعه باغات را شامل می‌شود.

محمد رضا قاسمی - کراپ‌شده

وی همچنین افزود: ازتعداد هشت پروژه اقتصادی بخش کشاورزیدو طرح با مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰میلیونریال مربوط به بخش مرکزی، سه طرح با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال مربوط به بخش بیارجمند و سه طرح با مبلغ ۲۸میلیون ریال مربوط به بخش بسطام را شامل می‌شود.

۱۷پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه ۱۷ پروژه عمرانی برای بهره‌برداری در سطح شهرستان طی هفته دولت تعریف‌شده است، ابراز داشت: این پروژه‌هادر حوزه آب‌وخاک بوده و بااعتباری معادل ۱۶میلیارد و ۶۰۱میلیون ریال افتتاح می‌شود.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های عمرانی شهرستان هفت طرح مربوط به بخش مرکزی بااعتباری معادل ۹ میلیارد و ۸۲۲میلیونریال، سه طرح مربوط به بیارجمند بااعتبار معادل یک میلیارد و ۱۷۹میلیون ریال و هفت طرح مربوط به بسطام بااعتباری معادل پنج میلیارد و ۵۴۰میلیون ریال خواهد بود.

وی بابیان اینکه ۹۸.۵هکتار از سیستم های نوین آبیاری طی هفته دولت افتتاح خواهد شد، افزود: با توجه به‌ضرورت موضوع بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و دنبال کردن سیاست های اصلی دولت در این بخش لذا پروژه های عمرانی شاهرود شامل استخرهای ذخیره آب، راه‌اندازی سامانه‌های نوین آبیاری و انتقال آب خواهد بود که در ایام هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارائه کمک بلاعوض ۷۰میلیون ریالی به مجریان سیستم های نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه تعداد پروژه‌های بخش کشاورزی بسیار زیاد است و تنها به صورت شاخص این پروژه‌ها برای افتتاح در هفته دولت عنوان‌شده است، ابراز داشت: بخشی از مجموعه پروژه‌های آماده بهره‌برداری در راستای بهبود روش های آبیاری و اصلاح روش های مصرف آب در مزارع مورد بهره‌برداری بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت.

قاسمی بابیان اینکه دولت در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری هیچ محدودیتی را ایجاد نکرده است، تصریح کرد: در بخش سامانه‌های نوین آبیاری به ازای هر هکتار مبلغ ۷۰میلیون ریال کمک بلاعوض از منابع دولتی به مجریان سیستم ها پرداخت می‌شود که امیدواریم با تامین منابع مالی که دولت انجام داده است بتوانیم از آن برای استمرار سامانه‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پروژه‌های بخش کشاورزی امسال چه تفاوتی با سال های قبل دارند، افزود: روند و روالی مشخصی را در بخش کشاورزی همیشهدنبال می‌کنیم لذا دچار تغییرات و نوسانات خاص نیست اما از سال ۹۳ توسعه باغات، توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع تبدیلی همواره مورد توجه بود اما در پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در سامانه‌های نوین آبیاری شاهد شتاب بسیار خوبی هستیم.

درهفته دولت ۴۸۶پروژه بااعتبار۳۰۰میلیارد تومان درسطح استان سمنان افتتاح و یا به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار