معاون استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در اولویت کاری دستگاه های اجرایی این استان برای رونق کسب و کار است.
کد خبر: ۴۸۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری روز چهاشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سالانه بیش از 900 هزار شغل براساس برنامه ششم‌ توسعه باید در کشور ایجاد شود و این امر با وحدت و همدلی مسوولان دستگاه های اجرایی میسر است.

وی یادآور شد : در چهار سال گذشته دولت یازدهم برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان قدم های بسیار ارزشمندی برداشته و آمار نرخ بیکاری در استان از 12 درصد در سال 92 اکنون به کمتر از 8.5 درصد رسیده است.

وی ادامه داد : از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تنها در 10 هزار هکتار عرصه های کشاورزی استان سمنان سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد ولی با درایت مسوولان دستگاه های مربوط استان در چهار سال گذشته بیش از 15 هزار هکتار دیگر از این عرصه های کشاورزی به سامانه آبیاری مجهز شده است.

قنبری تصریح کرد : افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان باید بدون توجه به تفکر حزبی و جناحی دنبال شود و با این رویکرد می توان برای افزایش اشتغال قدم برداشت.
وی اضافه کرد : در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای نیمه فعال استان پرداخت شد که این امر برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد : اقتصاد استان برای شکوفایی نیازمند توجه به زیرساخت های صنعتی است و دولت دوازدهم به این امر توجه ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار