به هرتقدیر ،همه شرایط برای توسعه مهران مهیاست و دست دست کردن در زمینه انتخاب شهردار بجز خسران آرزوها و سکون در مسیر حرکت پرشتاب توسعه آن ،عایدی دیگری برای شهر وشهروندانش نخواهد داشت .
کد خبر: ۴۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 28 August 2017

تابناک ایلام::شورای پنجم شهرمهران ،تقریبا اولین شورای استان ایلام بود که بدون بهره گیری از نظر نخبگان وصاحبنظران این شهر ،ویا درآستین داشتن گزینه ای مطلوب و درشان نام وآوازه مهران ،در اقدامی شتابزده شهردار این شهر را ازسمت خود معزول و درآستانه بزرگترین تجمع مذهبی و فرهنگی کشور دست شهروندان وبرنامه ریزان این اتفاق بزرگ فرهنگی وحتی سیاسی جهان تشیع را در حنا گذاشت.

پر واضح است که مهران بدلیل موقعیت فوق العاده حساس خود ،قرار گرفتن در نقطه ای استراتژیک و مهمتراز همه قدمگاه میلیونها زائر اربعین حسینی ،برای خود نام وآوازه ای دست وپا کرده است .اگر بگوییم این سالها کمترایرانی وجود دارد که مهران را نشناسد و یااینکه امروزه مهرانِ نام آشنا ،معرف ایلام شده است ،سخن به گزاف نگفته ایم.

هرچند شهر مرزی مهران از نظر جمعیتی در ردیف شهرهای کوچک کشور وحتی استان قرار دارد ،اما بدلیل شرایط ویژه این شهر  وبرخورداری از فاکتورهای مهم پیش گفته شده ،باید اذعان کرد که امروز مهران در تراز شهرهای ویژه کشور قرار گرفته ولزوم همطرازی مدیریت شهری وسیاسی این شهر با شرایط ویژه واستثنایی اش ، بیش از پیش ضروری به نظرمی رسد.

برهمین اساس می طلبد، اعضای شورای شهر مهران درست در مسیر برنامه هایی اعلانی خود مبنی بر استفاده از نظر نخبگان ،صاحبنظران واهل فن وتخصص در حوزه مدیریت شهری وسیاسی،قرارگرفته و در تصمیم گیری خود در راستای گزینش شهردار جدید این شهر، فاکتورهای مورد انتظار جامعه نخبگان را لحاظ نمایند.

بدون شک انحراف اعضای شورای شهر جدید از مسیر صحیح گزینش مدیریت شهری ،قرارگرفتن در دام افکار تبار گرایانه ،چربش منفعت طلبی های شخصی بر منافع کلان شهر ،تبانی ومعامله بر سر منافع شهروندان و مهمتراز همه نادیده انگاری استقلال عمل ورای اعضای شورای شهر وتسلیم شدن درمقابل زیاده خواهی مدیران ارشداستان  وتحمیل گزینه انتخابی آنان بعنوان شهردار ،با خواست واراده شهروندان مهرانی و نخبگان این شهر در تضاد بوده وفرصت های گرانبهای پیش رو در توسعه مهران را به باد خواهد داد.

گرچه هنوز بخش عظیمی از جامعه وحتی نخبگان استان ،از تفکرات غیر اصولی بومی گزینی بر مصادر مدیریتی عبور نکرده وکماکان این نوع نگاه بر لایه های مختلف جامعه ما  حکمفرماست ،اما تراز بالای مهران ،افکاری مساوی ودرشان نام و جایگاه آن را می طلبد .لذا اصرار بر بومی گزینی به هرقیمتی ،به هدر رفت فرصت ها و کشیدن ترمز توسعه این شهرستان درحال رشد منجر خواهد شد.

به هرتقدیر ،همه شرایط برای توسعه مهران مهیاست و دست دست کردن در زمینه انتخاب شهردار، بجز خسران آرزوها و سکون در مسیر حرکت پرشتاب توسعه آن ،عایدی دیگری برای شهر وشهروندانش نخواهد داشت .
لازم است، اعضای شورای شهر جدید، نظر به حساسیت موضوع ،با همفکری وهم اندیشی با اهل خرد ،قبل از قرار گرفتن در ایام اربعین ،بر سر گزینه های مطلوب مدیریت شهری به اجماع برسند . خواه این گزینه یک نیروی بومی برخوردار از فاکتورهای مدنظر شورا ،نخبگان وشهروندان باشد ،خواه نیروی غیر بومی کارآمدی که توسعه مهران را توسعه شهر و منطقه خود بداند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار