نادر امیدوار عضو شورای شهر مرودشت بیان داشت: در جلسه شورای شهر مرودشت پیرامون انتخاب شهردار، پس از تشکیل 9 جلسه و دعوت از شهرداران باسابقه استانی، متأسفانه افراد باسابقه بومی استان نادیده گرفته شدند.
کد خبر: ۴۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 09 September 2017

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:نادر امیدوار به قیاس شورای سیاسی و سیاست شورایی پرداخت و بیان داشت: فارغ از نگاه احزاب و گروه‌های سیاسی با توجه به ماهیت شورا، یک شورای صرفاً سیاسی نمی‌تواند کارنامه خوبی داشته باشد چراکه متأسفانه به‌جای بهره‌گیری از واژه سیاست و بهره‌گیری از خرد جمعی، سیاست زدگی را در پیش می‌گیرد و برای پیشبرد امور به‌خصوص امور عمرانی، سازندگی و شهری انتخاب بر اساس شایسته‌سالاری ضروری است نه نگاه سیاست زده.

 امیدوار یارکشی را یکی از نتایج نگاه سیاست زده دانست و افزود: نگاه سیاسی بارکشی به دنبال دارد و متأسفانه تجربه خوبی از یارکشی‌ها نداریم.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: اگر افراد متخصص در شورا با سابقه سیاسی باشند هیچ اشکالی ندارد اما سیاست زدگی و سیاست‌بازی عقب‌ماندگی را به دنبال دارد.

وی بر حریت اعضای شورای شهر تأکید و تصریح کرد: اگر اعضای شورا دارای حریت باشند و از بیرون اداره نشوند می‌توان امیدوار بود که معیار تجربه و کارآمدی و تخصص برای انتخاب شهردار را سرلوحه کار خود قرار دهند که متأسفانه خلاف این مورد را در تصمیم‌گیری بعضی از اعضای شورای شاهد هستیم و انتظار می‌رفت باگذشت زمان و مشاهده درس‌های مکرر در بخش‌های تخصصی و انتخاب شهردار، این اعضا دست از این رویه بردارند اما افسوس چنین نشد.

این عضو شورای شهر در خصوص آزمون‌وخطا گفت: جامعه تحت هیچ شرایطی نباید آزمون‌وخطا کند و باید با عقلانیت جمعی صحیح‌ترین راه توسعه را پیدا کنیم. اگر جامعه در این آزمون‌وخطا خسارت ببیند که بعضاً هم سنگین خواهد بود، چه کسی خسارت آن را بر عهده می‌گیرد؟ آیا کسانی که بدون توجه به عقلانیت جمعی و صرفاً با تکیه به عقلانیت فردی چنین با منفعت‌طلبی جامعه را هدایت می‌کنند مسئولیت این شکست و عقب‌ماندگی را به عهده می‌گیرند؟

وی افزود: راه عقلانیت جمعی این است که فرصت گفتگو نقد را فراهم کنیم و روند تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار باید به‌گونه‌ای باشد که برنامه، دیدگاه، سوابق اجرایی و تخصصی نامزدها مبنای قضاوت شورا قرار گیرد.

امیدوار در خصوص نحوه انتخاب شهردار مرودشت گفت: در جلسه شورای شهر مرودشت پیرامون انتخاب شهردار، پس از تشکیل 9 جلسه و دعوت از شهرداران باسابقه استانی، متأسفانه افراد باسابقه بومی استان نادیده گرفته شدند.

عضو سه دوره شورای اسلامی شهر مرودشت در خصوص موضع‌گیری‌اش در انتخاب شهردار تصریح کرد: پس از رایزنی و خواهش از همکارانم جهت متقاعد کردن آن‌ها در انتخاب شهردار با شرایط و در حد مرودشت دومین شهر استان و حتی‌المقدور انتخاب شهردار بومی استان فارس، متأسفانه بعضی از دوستان بر موضع خود اصرار کردند که محمدی شهردار اسبق گوجان و بخشدار جونقان از استان چهارمحال و بختیاری که قابل قیاس با حتی کوچک‌ترین شهرهای شهرستان مرودشت ازجمله سیدان و ... نیست چه برسد به شهر معروف استان فارس و نهمین شهر کشور ایران مرودشت معروف، آن‌هم با مدرک تحصیلی غیر مرتبط با امور شهر و شهرسازی را انتخاب نمایند.

امیدوار در خصوص علت ترک جلسه انتخاب شهردار بیان داشت: به خاطر حفظ شان شهر همیشه سرافراز و شهیدپرورمان مرودشت عزیز و احترام به نیروهای توانمند، با شرایط و باتجربه شهر و استان پهناور فارس و پاسخ‌گویی به موکلینم که در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه 96 به اینجانب اعتماد کردند، به نشانه اعتراض به انتخاب این گزینه جلسه را ترک نمودم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار