سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس؛
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه خدمات طب سنتی باید مبنای علمی داشته باشد بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر حوزه خدمات طب سنتی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 11 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر احمد همتیسخنگوی کمیسیون بهداشت مجلسدرگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه خدمات طب سنتی باید مبنای علمی داشته باشد، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو به نام طب سنتی با اعتقادات مردم بازی و از طب سنتی سوء استفاده می کنند.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید با روش های درمانی نادرست و نامتعارف به طب سنتی آسیب وارد کرد، تصریح کرد: خدمات طب سنتی باید در چارچوب مبانی علم پزشکی انجام شود و افراد نباید برای درآمدزایی بیشتر به امور غیرمرتبط بپردازند.

وی با بیان اینکه خدمات طب سنتی باید مورد تایید قرار گیرد، افزود: افراد فعال در طب سنتی باید در ابتدا تاییدیه خدمات طب سنتی را اخذ کنند و سپس در همان چارچوب فعالیت کنند.

لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر حوزه خدمات طب سنتی

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت بر حوزه خدمات طب سنتی تاکید کرد و گفت: وزرات بهداشت باید با افراد سودجو و غیرمتخصصی که برای درآمدزایی بیشتر از برخی عناوین در این حوزه استفاده می کنند به صورت برخورد کند.

عطاری ها باید بر اساس استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت بهداشت فعالیت کنند

همتی با انتقاد از اینکه عطاری ها باید بر اساس استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت بهداشت فعالیت کنند، تصریح کرد: عطاری ها مجاز به تشخیص بیماری و تجویز و ارائه دارو نبوده و در واقع هیچ اطلاعاتی نسبت به این حوزه نداشته و این اقدام جرم است بنابراین تنها پزشک مجاز به این کار است.

تمامی عطاری ها باید ساماندهی شوند

نماینده مردم سمنان درمجلس دهم، با بیان اینکه تمامی عطاری ها باید ساماندهی شوند، ادامه داد: ساماندهی عطاری ها در دستور کار بوده و نیاز است سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای، با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر وزارت بهداشت بر فعالیت عطاری ها، گفت: برای کاهش تخلفات عطاری ها وزارت بهداشت باید نظارت ها را تشدید و با متخلفان به صورت قاطع برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار