معاون امورمسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: تاکنون هیچ‌گونه منابع مالی و تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۴۹۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان،«کیهان» در ویژه های خود نوشت:

«در حالی که وزیر راه و شهرسازی از احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد خبر داده، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گوید: تاکنون هیچ‌گونه منابع مالی و تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اختصاص نیافته است!»


روزنامه آفتاب یزد در گزارشی تصریح کرد وعده ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد، بدون تمهید بودجه داده شده است.

این روزنامه می‌نویسد: هفته گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی خبر خوشی برای خانوارهای کم درآمدی که هنوز مسکن ملکی ندارند اعلام و تاکید کرد: خبر خوشی که برای گروه‌های کم‌درآمد داریم این است که احداث سالی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در برنامه داریم و امسال احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی را برای گروه‌های کم‌درآمد عملیاتی خواهیم کرد.

این سخنان عباس آخوندی نور امیدواری را برای اقشار کم‌درآمدی که سال‌هاست در آرزوی خانه‌دار شدن هستند روشن کرد. البته نکته مبهم در سخنان وزیر راه و شهرسازی این بود که به چگونگی تامین مالی اجرای این طرح بزرگ به روشنی ‌اشاره نشده بود.


این در حالی است که معاون امورمسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گوید: تاکنون هیچ‌گونه منابع مالی و تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اختصاص نیافته است.


«جواد حق‌شناس» افزود: در این طرح برای تامین سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد جامعه قرار است ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۲۰ میلیارد تومان یارانه دولتی پرداخت شود اما تاکنون با وجود پیگیری‌های بنیاد مسکن هیچ اعتباری برای این طرح در نظر گرفته نشده است.


وی گفت: برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جلسات متعددی با مسئولان بانک مرکزی برگزار شده و در نهایت بانک مرکزی بانک مسکن را به عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات معرفی کرده است، اما بانک مسکن اعلام می‌کند برای پرداخت این تسهیلات منابعی ندارد و یارانه‌های مورد نیاز نیز در قالب تملک دارایی‌ها و اوراق قرضه تاکنون حاصل نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار