به گزارش تابناک سمنان، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: ارتقاء نام تجاری پسته دامغان در برنامه بورس کالای ایران قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 13 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد اسکندری روز چهارشنبه در آیین افتتاح چهارمین جشنواره ملی پسته در سالن هلال احمر دامغان، گفت: تاکنون 2 صندوق پسته توسط بانک کشاورزی ایران و پسته کرمان ویژه فروش کوتاه مدت پسته در سازمان بورس ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه صندوق ویژه پسته در دامغان به منظور بهبود کیفیت ، ارتقا و توسعه این محصول راهبردی ایجاد می شود، افزود: تجارت محصولات کشاورزی با ورود به بازار بورس، توسعه و ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بیشتر نگرانی برای ورود پسته دامغان به بورس، کاهش قیمت پسته در فصل برداشت پسته است، چرا که پس از آن، با افزایش قیمت روبرو می شویم که نیاز به کارشناسی و رفع این مشکل دارد.

وی با بیان اینکه با ورود پسته به کالای بورس، تجارت بین المللی پسته تقویت و منافع پسته وارد جیب باغدار خواهد شد، با اشاره به اینکه اکنون محصول جو و گندم از بورس کالا معامله می شود، افزود: شهرستان کرمان به عنوان قطب پسته وارد بورس کالا شده است و امروز نوبت شهرستان دامغان است تا از این امکان بهره مند شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران تصریح کرد: برای ورود محصولات کشاورزی به بورس نیاز است تولید کنندگان، تاجران و باغداران باید با ظرفیت بورس کالا به خوبی آشنا شوند.

چهارمین جشنواره ملی در دامغان امروز و فردا 22 و 23 شهریور 96 برگزار می شود، هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به ایجاد اشتغال در حوزه پسته است، 2 سفیر از کشورهای افغانستان و بنگلادش، محمدرضا خباز استاندار سمنان، علی اصغر مجد فرماندار، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استان سمنان و شهرستان دامغان در افتتاحیه جشنواره ملی پسته دامغان حضور دارند.

حدود 6 درصد سطح زیرکشت پسته کشور و بیش از 17 درصد پیش بینی تولید پسته کل کشور متعلق به باغ های پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.

35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
برچسب ها: صادرات پسته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار