گزارش لحظه به لحظه از تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: ۴۹۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 16 September 2017

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، لحظاتی پیش مراسم تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم، استان کهگیلویه و بویراحمد،با حضور وزیر کشور در سالن دکتر کنعانی علوم پزشکی  یاسوج برگزار شد.
حجت‌الاسلام مزارعی گفت : صبر و متانت دکتر خادمی در مقابل مطالبی که گاها آزار دهنده بود قابل تقدیر است.در جلسات و معاشرت ایشون با مدیران این شرایطی را به وجود آورده بود که برای مجموعه اعضای شورای تامین خداحافظی با ایشان ناراحت کننده است. اما از طرف دیگر خوشحالیم که شخصی که خصوصیاتی شبیه به دکتر خادمی دارد این منصب را عهده دار شده که با تعامل و مدارا با مردم و مدیران جوری عمل می کند که موقع خداحافظی همینگونه از رفتن وی ناراحت خواهیم شد.


دکتر مزارعی در حضور وزیر کشور گفت: خوشحالم که در اینجا اعلام کنم در حوزه ی امنیت جز امنترین استان های کشور هستیم.

مزارعی در پایان ضمن خیر مقدم به استاندار جدید گفت : از همین جا اعلام می کنم همانگونه که با دکتر خادمی همکاری داشتیم ، آمادگی کامل داریم که با دکتر احمدی همکاری داشته باشیم. از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان سخن پرداخت.

حضور رحمانی فضلی در یاسوج + تصاویر

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا به ایراد سخن پرداخت

زارعی گفت : مجمع نمایندگان استان تصمیم بر این داشته با هماهنگی هم بر این نکته تاکید داشته اند که برای پیشرفت هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود : همانگونه که در چهار سال گذشته هماهنگی داشتیم از این به بعد هم تعامل و وحدت و زبان مشترک خواهیم داشت و ما باید در این مسیر به مفید بودن توجه خواهیم داشت.

زارعی افزود : ما از اول فکر می کردیم که جز استان هایی باشیم که آخرین استان برای تغییر استاندار باشیم اما هماهنگی و همکاری نمایندگان باعث شد خیلی سریع به توافق برسیم .

وی گفت:من بر این باورم که دکتر احمدی توانایی این را دارد که با توجه کردن به مشکلات اساسی به توسعه استان کمک کند.

زارعی در پایان افزود: با این همدلی بی نظیری که وجود ، امیدواریم که در دوره استاندار جدید موفقیت های خوبی کسب نماییم ضمن اینکه از زحمات دکتر خادمی تقدیر و تشکر می نمایم.

حضور رحمانی فضلی در یاسوج + تصاویر

دکتر خادمی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد و استاندار جدید لرستان به ایراد سخن پرداخت.
خادمی گفت : معتقدم مسئولین با در نظر گرفتن دو موضوع موفق خواهد بود اول در نظر گرفتن خدا و دوم مردم داری که سعی کردم اینگونه باشم و در ادامه هم اینگونه عمل نمایم.

دکتر خادمی افزود : تاکنون چنین ترکیب بومی مدیریت را در استان نداشتیم و گاهی از عدم موفقیت می ترسیدم هرچند مدیران غیر بومی هم خیلی خوب عمل کردند.

استاندار جدید لرستان گفت : قرار بود گزارش کاری از این چهار سال بدهم که نظر همکاران وزارتی بر این شد که فعلا و با توجه به کمبود وقت ارائه نشود.

حضور رحمانی فضلی در یاسوج/ز ارعی : در انتخاب استاندار هماهنگ بودیم + تصاویر

خادمی افزود: بین مسیر و هدف تناسبی وجود دارد . هم مسیر و هدف مهم است بنابراین چند مسیر را بیان می کنم . اولین کار ما جذب سرمایه دولتی مهم است بنابر این فرایند جذب را شروع کردیم و از مدیران خواستیم که پیگیری کنند و ردیف های دریافت بودجه را پیگیری کنند.

سید موسی خادمی بیان کرد : با کمک نمایندگان توانستیم اعتبارات استانی را به سه برابر برسانیم و این یک فرایند است .خروجی و ورودی نشان دهنده این است که در ۸ مناسبت بیش از  ۲هزار و هفتصد میلیارد تومان پروژه انجام دهیم که پروژه های افتتاحیه سه برابر کلنگ زنی بود.
خادمی گفت : معتقدم در مدیریت نمی توان نخبگان سیاسی را نادیده گرفت. نمی توان نمایندگان و نظرات آنها را نادیده گرفت. ضمن اینکه سعی کردم اگر مشکل یا چالش بوجود آمد به نحوی مدیریت کنم که مشکل به بهترین نحو حل شود.
خادمی در پایان گفت : اگر کاری را انجام نداده ام نتوانسته ام نه که نخواسته ام و از همه مردم پوزش می طلبم.
سخنان وزیر کشور
در ادامه دکتر رحمانی فضلی به بیان سخن پرداخت و افزود : از شما استانداران تقدیر می نمایم که أین مناصب را پذیرفتید.
وزیر کشور گفت: همه ما غایت را در سلسله ی کارهایی که می توانیم در نظر بگیریم ، دین هدایت که در دین هم رفاه مردم مورد نظر است که شرایطی بوجود آید که بتوانند توشه ای برای آخرت کسب کنند.
خدمت به مردمی که برگزیده خدا هستند از طرف کسانی که برگزیده خود انسان ها هستند جای شکر دارد.
اینکه تشخیص داده شده دکتر خادمی در جای دیگر کار کند باید بداند چیزی که در میان مردم می ماند نام نیکی است که با کارهایی که انجام داده است می ماند. بالا هایی وجود دارد که با افتادن از آن بالاها خسارت بزرگی بوجود می آید و چه پایین هایی که انسان را به درجات بالا مبچی رساند.
رحمانی فضلی افزود : ما باید به این فکر کنیم که قیامت از درون ما شروع می شود و اگر از درون خود راضی باشیم ، خدا هم از ما راضی خواهد بود.
دکتر احمدی سوابق اجرایی بسیار بالایی دارد اما این به معنای توفیق در عمل نیست بلکه زمانی موفق است که همه به وی کمک کنیم. هر چند نقش استاندار در ایجاد هماهنگی بسیار مهم است. نیت خیلی مهم است . منافع مردم و شکرگذاری خداوند مهمترین نیت است. بحث دوم اقناع سازی است . باید مردم و مسیولین بدانند که در حوزه ی انسانی ، علمی و منابع طبیعی زمانی موفق می شود که همه ی سرمایه ها مورد استفاده قرار گیرند.
در حوزه ی عملکردی استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد . مردم رای دادند و نظرشان را اعلام کرده اند و رئیس جمهور هم برنامه هایش را اعلام کرده است و باید بتواند برنامه هایش پیگیری کند. البته نماینده دولت باید بداند که ملاک ما این است که بتواند برای همه ی مردم کار کند . درست است که ۲۴ میلیون رای آورده ایم اما ۱۶ میلیون به ما رای ندادند ۱۵ میلیون هم رای ندادند و استاندار باید مانند پدر برای همه ی استان کار کند.
فضلی با برشمردن مشکلات افزود. : الان مشکل ما اقتصاد است که رهبری چندین سال است که موضوع اقتصاد را مطرح می کند و وظیفه ی ماست که این موارد را رعایت کنیم الان اولویت ما اقتصاد مقاومتی است.

حضور رحمانی فضلی در یاسوج/ز ارعی : در انتخاب استاندار هماهنگ بودیم + تصاویر

الان دشمن ما را تحریم نی کند و أین موضوع یک پاشنه آشیل است که باید با اقتصاد مقاومتی این پاشنه آشیل را کنترل کنیم. رهبری در این مدت به اندازه ای که برای اقتصاد وقت گذاشته است برای هیچ موضوعی وقت نگذاشته است . به همین خاطر باید فرمانداران را همسو با برنامه ها انتخاب کند.
موضوع دیگری که باید ای ما مهم است این است که استاندار بتواند هماهنگی ایجاد کند . گاهی باید نشنیده بگیرد و کینه نگیرد که در آن صورت استاندار نیست. باید چشم و دلی بصیر داشته باشد . بردباری ،گذشت ،صبر ویژگی هایی است که یک کسی که می خواهد هماهنگی ایجاد کند داشته باشد.
آنجایی که گذشت صورت می گیرد به ما خیر و برکت می دهد.
موضوع مهم دیگر داشتن توان ایجاد تعامل آیت . تعامل با هماهنگی متفاوت است.استاندار باید بتواند در حوزه های اقتصادی اجتماعی، با دستگاه‌های مختلف تعامل ایجاد کند. اگر فکر کند با اعتبارات دولتی
ولتی باید این کار را انجام دهد موفق نخواهد شد . استاندار باید بتواند با آن جی او ها و گروههای مرجع تعامل داشته باشد. 
در مسائل سیاسی ما نیاز داریم به مشارکت متشکل مردم در حوزه های سیاسی ، فرهنگی و مردمی و نشاط سیاسی و افزایش آگاهی های سیاسی در تشکل ها صورت می گیرد.من خود با همه ی احزاب تشکیل جلسه داده ام. استاندار باید به همه ظرفیت بدهد و از همه استفاده کند البته با در نظر گرفتن معیارها.استفاده از تجربه مهم است. البته کسی نمی تواند بگوید من تجربه همه چیز را دارم و منم منم بکند که این حالت مطلق است.بنابراین باید از همه تجربیات استفاده کند. استاندار باید بتواند کادر سازی بکند. نیرویی که بتواند جمیع جهات را در نظر بگیرد ضعف داریم. باید بتوانیم از جوانان و بانوان استفاده کنیم. متوسط سن فرمانداران را پایینتر بیاوریم . استاندار موظف است این کادر سازی را انجام دهد.
فضلی در پایان افزود : اگر از من بپرسند مهمترین ویژگی مردم این استان چیست خواهم گفت ، ویژگی های خاص این استان صفا و صمیمیت است .
اقتصاد مقاومتی با جدیت پیگیری خواهد شد
 استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد آخرین سخنران این مراسم بود که به ایراد سخن پرداخت و گفت: از ظرفیت های گردشگری و منابع استان برای توسعه و شکوفایی بخش های مختلف استفاده خواهیم کرد.
علی محمد احمدی بعد از ظهر شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کهگیلویه و بویراحمد افزود: توسعه زیرساخت های استان ضروری است و تحقق این امر برای دستیابی به اهداف لازم است.

احمدی خاطر نشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است، با جدیت پیگیری خواهد شد.

استاندار بیان داشت: جذب  سرمایه گذاری و مشارکت مردمی برای پیشرفت استان ضروری است و امید است با همکاری و هماهنگی متولیان و مردم،  توسعه استان و دستیابی به هدفگذاری ها به نحو مطلوبی محقق شود.

احمدی گفت: استفاده از ظرفیت ها و منابع دولتی به تنهایی کافی نیست و جذب سرمایه گذاری و استفاده از تمام ظرفیت ها می تواند کمک مناسبی برای رسیدن به اهداف باشد.

وی بر توسعه استان با همدلی و اتحاد برای هموار کردن مسیر پیشرفت آن تاکید کرد.

حضور رحمانی فضلی در یاسوج/ز ارعی : در انتخاب استاندار هماهنگ بودیم + تصاویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار