رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: افزایش حقوق سالیانه متناسب با تورم سالیانه بر اساس ماده 96 سازمان تامین اجتماعی، مهمترین خواسته بازنشستگان این استان است.
کد خبر: ۴۹۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 16 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، هدایت الله صفایی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه، گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی بازنشستگان به منظور افزایش رفاه و تامین زندگی متناسب با شان بازنشستگان است.


وی یادآور شد: به واسطه بدهی دولت قبل به سازمان تامین اجتماعی، بدهی در دولت تدبیر و امید افزایش یافته و دولت بیش از 130 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، سازمان می تواند به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به این که سقف بیمه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی کم است، اجرای قانون التزام را یک ضرورت دانست و درباره قانون التزام گفت: سازمان تامین اجتماعی در قبال 30 سال دریافت حق بیمه باید تمام هزینه درمان و سلامت بازنشسته را تامین کند یا هزینه بیمه تکمیلی درمان و عمر را متقبل شود.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان سمنان، خانه فرهنگ مهر، طرح نسیم سلامت، برگزاری همایش آموزشی درباره سلامت روان و دوران سالمندی و المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان را برخی از اقدامات فرهنگی دولت تدبیر و امید برای بازنشستگان برشمرد و برگزاری المپیاد ورزشی بازنشستگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از سهمیه استان سمنان 10 نفر در مسابقات شرکت کردند.

صفایی با اشاره به طرح‌های کرامت رضوی و کرامت علوی به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی برای بازنشستگان، افزود: امسال در قالب طرح کرامت رضوی براساس جمعیت، سهمیه استان سمنان 385 نفر است که از این تعداد طی سه مرحله 180 بازنشسته همراه خانواده به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان سمنان، درباره سفر به کربلای معلا در قالب طرح کرامت علوی، گفت: در 2سال گذشته با اعطای تسهیلات 10 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد 66 نفر به این سفر زیارتی اعزام شدند و سهمیه سفر اعزام به کربلا امسال هنوز اعلام نشده است.

صفایی، اعطای تسهیلات 10 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد را از دیگر اقدامات انجام شده برای بازنشستگان برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش سرانه وام، تداوم اجرای طرح های علوی، رضوی، اعطای تسهیلات و برگزاری المپیاد ورزشی برخی از درخواست های بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از دولت دوازدهم است.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان سمنان، با بیان این که در دولت یازدهم کانون دارای جایگاه و پویایی شد تصریح کرد: چون عقب‌افتادگی از گذشته زیاد است، انتظارات از دولت تدبیر و امید بیشتر است.

به گزارش ایرنا، 6 کانون بازنشستگان و مستمری بگیران در 6 شهر استان سمنان با بیش از 52 هزارعضو بازنشسته و مستمری بگیر فعالیت دارد که 33 هزار نفر آن بیمه شده اصلی و بقیه طبعه فرد بیمه شده‌اند، بیش از 159 هزار بیمه شده و40 هزار مستمری‌بگیر با رشد 1.6 درصدی نسبت به سال قبل در استان سمنان وجود دارد.

25 ذی الحجه برابر با 25 شهریور 96 روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: مطالبات ، بازنشستگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار